EUR 25.355

USD 24.337

REPO sazba ČNB 4.0 %

Inflace 2.8 %

EUR 25.355

USD 24.337

Text: Petr Zámečník

13. 11. 2008

4 komentáře

Recenze: Rychloúvěr Modré pyramidy

 


 

Rychloúvěr – základní parametry

Rychloúvěr Modré pyramidy klade jako svou hlavní přednost rychlost schválení (nebo neschválení) žádosti. Klient se dozví do 24 hodin v případě stávající smlouvy a do 2 až 3 dnů v případě uzavření nové smlouvy, zda mu bude úvěr poskytnut.

Ani další základní parametry neznějí špatně. Předschválený limit může klient získat i bez doložení příjmů a maximální výše 300 tis. Kč odpovídá předpokládanému účelu – modernizaci a rekonstrukci vlastního bydlení. Maximální splatnost úvěru je 15 let.

S úrokovými sazbami je to o něco horší. Zatímco aktuální úroková sazba hypotečních úvěrů dle FINCENTRUM HYPOINDEXu dosahuje 5,73 %, překlenovací Rychloúvěr získají klienti za 6,39 %, pokud již mají naspořeno 20 % cílové částky, jinak 6,69 %. O jednu desetinku lze úroky snížit, pokud zároveň vlastní Modré konto nebo Modré konto plus.

Kdo je klient?

Za klienta považuje Modrá pyramida každého, kdo má či měl uzavřenou smlouvu o stavebním spoření. Aby mohl čerpat Rychloúvěr, musí mít klientskou historii alespoň jeden rok – takže noví zájemci mají smůlu a na Rychloúvěr se schválením do 24 hodin si musí počkat 12 měsíců… nebo do jara, kdy by stavební spořitelna měla nabídnout tento produkt i pro nové klienty bez historie.

Předschválený limit – žádná jistota

Modrá pyramida svým stávajícím klientům v případě zájmu nabídne „předschválený“ úvěrový limit. V takovém případě klient sice nemusí dokládat potvrzení o příjmech, ale jistotu, že úvěr dostane, nemá.

REKLAMA

Teprve po žádosti klienta o přidělení „předschváleného“ limitu banka kontroluje úvěrové registry a celkovou zadluženost klienta. Důvodem zamítnutí může být buď „škraloup“ v úvěrovém registru, nebo i jen přílišná úvěrová angažovanost. Celkové nezajištěné zadlužení klienta (kreditní karty, spotřebitelské úvěry, kontokorenty, úvěry od stavebních spořitelen apod.) včetně nového úvěru nesmí přesáhnout 600 tis. Kč. Zajištěné úvěry, např. hypotéky, pokud jsou řádně spláceny, nemají na posuzování žádosti vliv.

Klient navíc musí doložit potvrzení o účelu využití úvěru jako u kteréhokoli úvěru od stavební spořitelny, jak to vyžaduje zákon.

Potíže klasického překlenovacího úvěru

Rychloúvěr je variantou překlenovacího úvěru. Tomu odpovídají i jeho „neřesti“. Klient v první fázi nesplácí úvěr, ale platí pouze úroky, na druhé straně musí spořit, z čehož sice obdrží úroky, ale nižší. Čím více naspoří, tím větší část překlenovacího úvěru financuje z vlastních úspor – a úrokovou marži (rozdíl mezi úroky z úspor a z úvěru) inkasuje stavební spořitelna.

Potíž se může vyskytnout i s cílovou částkou. Stejně jako u kteréhokoli překlenovacího úvěru stavebních spořitelen klient čerpá překlenovací úvěr ve výši cílové částky. Má-li cílovou částku nižší, než je jeho úvěrový limit plus naspořené prostředky, může ji navýšit – a zaplatí klasický poplatek za navýšení cílové částky.

REKLAMA

Má-li ale cílovou částku vyšší, má možnosti dvě: buď ji snížit (a nedostane pochopitelně zpět již zaplacený poplatek za cílovou částku), nebo si uzavřít novou smlouvu o stavebním spoření (a zaplatit poplatek za založení smlouvy; v tomto případě je navíc schválení úvěru za 2 až 3 dny).

Shrnutí

Rychlé přidělení úvěru je pro klienty zajímavá varianta. V podání Rychloúvěru je ale zatím umožněna pouze stávajícím klientům a navíc je vykoupena poměrně vysokou úrokovou sazbou, která je vyšší než u jiných překlenovacích úvěrů.

Loading

Vstoupit do diskuze 4 komentáře

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.32 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%
Historie vývoje

 

 



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Alice

    4 července, 2012

    Modrá pyramida poskytuje/zpros­tředkovává úvěry opravdu „rychle“ – nám už běží 3.měsíc a úvěr stále čeká na schválení, přitom nám bylo řečeno, že bonitu máme dostačující, takže riziko neschválení nehrozí.

    Odpovědět

  • Monika Mašková

    28 dubna, 2015

    Koukám,že nejsme jediní..je to síla..a máte už nějaký výsledek Alice?

    Odpovědět

  • Monika Mašková

    28 dubna, 2015

    Náš rychloúvěr s přítelem vyřizujeme již tak třetí měsíc!Díky tomu možná přijdem o koupi baráku.Pán,co se o nás „stará“ z Modré pyramidy v ničem ale nevidí problém..Nadělalo nám to již mnoho problémů a to nemluvím o projetých kilometrech tam a zpátky do pobočky.Stále čekáme,jak tedy vlastně dopadneme..Tento případ je na natáčení do televize a já tedy s Modrou pyramidou mám velmi špatné zkušenosti..A to je přítel léta jejich klientem!

    Odpovědět

  • Lenka Losenická

    1 května, 2017

    Dobrý den.
    Touto cesto sem dávám své zkušenosti s Modrou pyramidou.
    Před časem se nám naskytla možnost vzít si přes Vaši bankovní instituci hypoteční úvěr. Řešili jsme jej se slečnou Hanou Petrášovou, externí pracovnicí Modré pyramidy. Přesto, že celý prvotní průběh vypadal pozitivně a nabídka nás zaujala, rozhodli jsme se následně pokračovat ve vyřizování zmíněného úvěru, a postupovali jsme dle Vašich požadavků až
    k cílovému schválení úvěru. I když vše záhy po vyřizování úvěru probíhalo spíše negativně, stále jsme se zmíněnou zaměstnankyní spolupracovali. Co nás odklánělo od jejího přístupu bylo to, že nám poskytovala zcela klamné informace anebo nad věcí váhala a my jsme ji museli v mnoha věcech buď utvrzovat anebo nám dávala naděje, že veškeré dokumenty jsou dostačující, i když jsme jí chtěli poskytnout více potřebné dokumentace. Poté samozřejmě bylo vše nedostačující ze strany nadřízeného, a ze strany její osoby a my jsme byli nuceni vše zařizovat znovu. Další věcí, která nás naprosto rozhořčila bylo to, že pokaždé, když vše měla posouzené a vyřešené měla nás kontaktovat, místo toho s námi vždy navázala kontakt až po několik dnech, týdnech.
    V neposlední řadě což bych ráda zmínila, bylo to, že si vyžádala potřebné dokumenty, které nebyly až tak reálné, ale i přesto jsme je získali co nejdříve, jelikož byly potřebné a součástí dokumentace pro schválení úvěru. Oznámila nám, že jsou naprosto dostačující, i když jsme s ní o tom polemizovali a ujišťovali se o správnosti a okolních věcech, zvláště po předchozích zkušenostech. Tvrdila nám, že je vše v naprostém pořádku, ale poté samozřejmě opět po dnech, týdnech s námi navázala spojení, a věc dostačující nebyla!!!
    Naprosto nás na celé této věci iritovalo to, že pokaždé nic co se týče celého průběhu nedokázala sdělit a řešit sama, a pokud informace sdělila, byly napůl pravdivé a nedostačující!!!
    V konečné fázi nám měla dát v co nejbližším termínu (2 – 3 dny) vědět, zda proběhlo finální schválení úvěru v pořádku, ale neozvala se ani za týden, 2, 3. Kontaktovala nás asi až po měsíci, a to mylně. Ptala se jako-by nic na dokument, který měl být konečný pro závěrečný posudek Hypotečního úvěru. Ani ji nenapadlo se nám omluvit, že nás kontaktuje po měsíci téměř. Celý její rozhovor probíhal jako, kdyby s námi mluvila předešlý den.
    Řešení hypotečního úvěru mělo dle jejího prvního návrhu a setkání probíhat 2 – 3 týdny, nakonec jsme řešili vše komplikovaně skoro 2 měsíce, a úplně zbytečně!!! Nakonec jsme byly nuceni odejít ke konkurenci, kde jsme měli schválený úvěr za krátkou dobu.
    Jestli takto přistupuje ke všem svým klientům neodvádí moc efektivní práci a vytváří špatnou prestiž společnosti.

    Odpovědět