EUR 25.330

USD 24.057

REPO sazba ČNB 4.0 %

Inflace 2.8 %

EUR 25.330

USD 24.057

Text: Monika Lukešová

07. 07. 2011

2 komentáře

Svobodné ženy z větších měst chtějí ochranu

 


 

Typy, ke kterým Česká pojišťovna dospěla, určila podle toho, co od pojištění respondenti očekávají. Z toho pak vzniklo pět charakteristik: pojištění umožňuje žít naplno, finančně zajistí do budoucna, ochrání je před problémy, ochrání investice a podpoří jejich standard a plány do budoucna.

Pojištění je ochrana před problémy (36 %)

Nejvíce je podle průzkumu v populaci zastoupeno pojetí: Chci ochranu před problémy. Obrana je důležitá pro 36 procent respondentů. Takový člověk nejčastěji využívá úrazové, důchodovém pojištění a pojištění odpovědnosti za škodu. Je to spíš takový opatrný, tradiční Čech. Za nejdůležitější považuje jasné a jasné podmínky pojištění a uvítá více možností řešení pojistné události.

Patří sem hlavně svobodné ženy, které chtějí ochránit před problémy vzniklé z nějakého úrazu, havárie, z cestování nebo ve spojení s důchodovým věkem.

Důležitá je rodina a domácí mazlíčci (34 %)

Středem života zástupce tohoto archetypu je rodina. Tito lidé mají většinou středoškolské nebo nižší vzdělání. Nejčastěji využívají pojištění dětí, důchodové životní pojištění a pojištění domácích mazlíčků. Oproti tomu méně platí za pojištění majetku. Za nejdůležitější službu pojišťovny považují, že za ně vyřídí maximum papírování.

Majetek nadevše (21 %)

Tito lidé chtějí od pojišťovny na rozdíl od předchozí kategorie ochranu svého majetku tj. nemovitosti, domácnosti, auta, ale i zajištění na důchod. Od stabilní pojišťovny očekávají hlavně bezproblémové plnění a přizpůsobení svých služeb moderní době. Nejčastěji využívají pojištění bydlení, havarijní a životní pojištění.

Patří sem hlavně starší lidé, kteří již své děti vychovali a ty mají své vlastní rodiny. Často jde o obyvatele z menších obcí.

Svobodní muži chtějí nadstandard (5 %)

Každý dvacátý vyžaduje od pojišťovny nadstandardní služby. Přemýšlejí o zajištění svého majetku, ale pojistí si jen to, co opravdu potřebují. Do pojištění však investují vyšší částky než je průměr. Většinou do této kategorie patří sebevědomí a svobodní muži.

Nejčastěji tito lidé využívají pojištění bydlení, havarijní a životní pojištění. Od pojišťovny očekávají individuální přístup a to, že pojistí, co potřebují.  Velký přínos v pojištění vidí hlavně pro ochranu investic, zajištění standardu a života bez problémů.

Studenti žijí naplno (4 %)

Nejmenší zastání mají lidé, kteří využívají minimum pojistných produktů. Na pojistném ale platí víc, než je průměr. Zajímá je hlavně pojištění bydlení, životní pojištění a havarijní pojištění. Nejdůležitější je pro ně široká nabídka pojišťovny, její dostupnost a možnost zvolit si frekvenci plateb pojistného. Tuto kategorii zastávají většinou mladí a svobodní studenti.

Vzhledem k tomu, že v průzkumu byli jen ti, kteří mají sjednáno alespoň jedno životní nebo neživotní pojištění, tak vypadla, kategorie-nejsem pojištěn/a. Pojištění většinou nezajímá mladé lidi, kteří bydlí v podnájmu, jsou svobodní a nevlastní auto ani žádný velký majetek.

Průzkum pro Českou pojišťovnu   realizovala společnost TNS AISA v květnu roku 2011 na reprezentativním vzorku 1 412 respondentů. Šlo o lidi ve věku 18-65 let, kteří rozhodují nebo spolurozhodují o pojištění a současně mají sjednáno alespoň jedno životní nebo neživotní pojištění.

Tip: Novinky v pojištění domácnosti a nemovitosti
 

Loading

Vstoupit do diskuze 2 komentáře

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.32 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%
Historie vývoje

 

 



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • jens

    7 července, 2011

    Proč to není označeno jako komerční článek?

    Odpovědět

  • Radek

    7 července, 2011

    Třeba proto, že to není komerční článek? 😉

    Odpovědět