Přehledné webové stránky tak mohou potenciálním klientům hodně pomoci nejen v orientaci v problematice, ale i s případným rozhodnutím pro konkrétního poskytovatele služeb. Platí to i ve světě hypotečních úvěrů. Přes internet hledají zdroje financování vlastního bydlení převážně mladší a vzdělanější lidé z větších měst.
Webové stránky Hypoteční banky (www.hypotecnibanka.cz) byly již pětkrát (z toho čtyřikrát za sebou) oceněny v soutěži WebTop100 jako nejlepší v kategorii finance. Petr Zámečník, jeden z hodnotitelů této soutěže, je charakterizoval těmito slovy: „Stránky obsahují veškeré relevantní informace přehledně dostupné. Zejména hypoteční prescoringová kalkulačka a kalkulačka s možností zažádání o hypotéku jsou pro klienty přínosné.“ Jeho slova dokládá i průměrných 47 000 unikátních návštěvníků měsíčně (nepočítaje zaměstnance banky), kteří na stránky www.hypotecnibanka.cz zavítají. Toto číslo je na stránky, které jsou zaměřené pouze na hypoteční úvěry, velmi dobré. Stačí si jej porovnat s průměrnými čtyřmi tisíci sjednanými hypotečními úvěry na celém českém trhu měsíčně. Konkrétně na stránkách Hypoteční banky lidé kromě informací o hypotékách hledají právě nástroje na výpočet a modulaci parametrů hypotečního úvěru. Měsíčně proběhne na stránkách Hypoteční banky přes 25 000 kompletních výpočtů. I tyto nástroje patřily u porotců soutěže WebTop100 k oceňovaným silným stránkám. Slovy jednoho z porotců, Petra Douši: „Za silnou stránku považuji možnost kalkulace téměř čehokoli a uzavření Hypotéky po webu.“
Hypotéka po webu si za necelé dva roky své existence již také našla svoje klienty. Více než třetina lidí nyní chodí na stránky www.hypotekapowebu.cz přímo, aniž by potřebovala navádět z vyhledavačů, nebo odkazů z jiných stránek. Tento produkt sklízí uznání i mezi odbornou veřejností. Již podruhé v řadě byla letos odbornou porotou soutěže Banka roku vybrána jako nositelka titulu Hypotéka roku. V soutěži WebTop100 si Hypotéka po webu letos také odnesla již podruhé v řadě druhé místo v kategorii nejlepších marketingových nástrojů.
Hypotéku po webu si sjednávají spíše lidé s vyšším vzděláním – téměř z poloviny se jedná o vysokoškoláky – většina z nich je ve věku 25 až 39 let a pochází ze středních Čech či Ústecka. I úvěry, které si klienti s Hypotékou po webu sjednávají, jsou nepatrně odlišné od těch sjednaných klasickými cestami (přes kamenné pobočky či externí spolupracovníky Hypoteční banky). Hypotéky po webu jsou častěji úvěry se 70% LTV, jejich splatnost se pohybuje mezi 20 – 25 lety (je tedy kratší, než je tomu u průměrné české hypotéky) a zpravidla si je klienti sjednávají nepatrně nižší než klasické úvěry. Také jsou zajímavější pro klienty s vyšším příjmem.
„Ocenění, která Hypoteční banka získala za webové stránky a obchodní webové nástroje, nás těší a zavazují. Stejně cenná je pro nás ale i pozitivní zpětná vazba, kterou nám poskytují uživatelé našich stránek. Jejich měsíční počty řádově překračují počty sjednaných hypotečních úvěrů na českém trhu. Je pro nás podstatné, že se z uživatelů webových stránek Hypoteční banky stávají i naši klienti. Dokládá to fakt, že na webu Hypoteční banky nacházejí nejen užitečné a přesné informace, ale i skutečnou cestu k novému bydlení,“ uvedl Bohdan Suchánek, ředitel Marketingové komunikace Hypoteční banky.
REKLAMA