Povodně: Jak postupovat v případě pojistné události
Nezapomeňte nejprve pečlivě zkontrolovat statiku, rozvody energií a kanalizaci. Zlikvidujte vodou kontaminované potraviny, plodiny a uhynulé zvířectvo a dodržujte základní hygienická pravidla. Máte-li studnu, nepijte hned vodu z místních zdrojů. Pokud vám velká voda vezme například platební karty nebo telefon okamžitě vše zablokujte. Více čtěte v našem předchozím článku.
Praktické rady v bodech:
- nejdříve učiňte veškerá opatření, aby nedošlo ke vzniku další škody nebo jejímu rozšíření;
- proveďte fotodokumentaci stavu nemovitosti i poškozených movitých věcí, některým pojišťovnám stačí doložená fotodokumentace a jiné vyžadují při kontrole mobilním technikem zdokumentování příčiny škody a tedy pokud je to možné ponechte poškozené věci na svém místě;
- nahlaste škodní událost (viz Možnosti hlášení pojistné události);
- připravte si seznam poškozených věcí a shromážděte potřebné doklady a dokumenty k nim (záruční listy, faktury, apod.);
- po ohlášení škodní události budete kontaktováni likvidátorem, který si s Vámi sjedná termín návštěvy, a domluvíte se na dalších krocích.
Náklady, které jsou prokazatelně vynaložené na likvidaci škody, mohou být součástí výplaty pojistného plnění, ukládejte tedy účtenky nebo jejich přehled veďte v evidenci.
Možnosti hlášení pojistné události:
Pojišťovna |
on-line formulář |
tel. kontakt |
další možnosti |
ostatní informace |
Allianz |
841 170 000 8:00 –22:00 |
korespondenčně – Allianz pojišťovna, Ke Štvanici 656/3, 186 00 Praha 8 |
||
Axa |
292 292 292 (volba č. 5) |
osobně na kontaktním místě Axa |
||
ČP |
841 114 114 7:00 – 19:00 |
korespondenčně – Česká pojišťovna a.s., P.O.Box 305, 601 00 Brno |
||
ČPP |
841 444 555 |
osobně na kterékoliv pobočce |
||
ČSOB |
800 100 777 |
|||
Generali |
844 188 188 7:00 – 19:00 |
x |
||
Kooperativa |
841 105 105 |
na libovolném obchodním místě; korespondenčně – Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Centrum zákaznické podpory, Brněnská 634, 664 42 Modřice |
||
Uniqa |
800 120 020 |
|||
Wüstenrot |
x |
800 225 555, 257 092111 |
Co potřebuji k nahlášení pojistné události:
- číslo pojistné smlouvy, ze které bude způsobená škoda uplatněna (někdy postačí rodné číslo pojistníka);
- identifikační údaje pojistníka/pojištěného;
- datum, čas a místo vzniku škodní události;
- příčinu a škody (popis škodního děje);
- rozsah škody (fotodokumentaci a další doklady si pojišťovna vyžádá později nebo po domluvě s likvidátorem) a předpokládanou výši škody.
Zpracovala Monika Palátová