Výzkum metodou Snapshot, kterého se zúčastnilo 542 respondentů, potvrdil, že lidé při výběru hypotečního úvěru na pořízení nemovitosti sledují hlavně nabízenou úrokovou míru (až 85 %), výši měsíčních splátek, výši poplatků za poskytnutí úvěru a taktéž možnosti částečného nebo celkového splacení hypotéky v průběhu fixačního období (až 62 %). Nejméně je při výběru hypotéky zajímá minimální výše úvěru (pouze 22 %) a tradice – historická stabilita banky (17 %).
„Na rozdíl od jiných produktů není pro klienty příliš důležitá ani administrativní náročnost získání hypotéky. Přitom právě administrativní zátěž a „papírování“ uvádějí klienti jako jeden z hlavních důvodů, proč například nezmění banku v případě svého běžného účtu. A to i přes to, že tuto administrativu dnes podle Kodexu České bankovní asociaci týkající se mobility klientů, ke kterému se přidala většina bank, za klienta vyřídí zvolená banka,“ komentoval výsledky výzkumu Richard Hajduk, marketingový manažer LBBW Bank.
Co se týče depozitních produktů, vyplynulo z průzkumu, že klienti jsou ochotni uložit své volné finanční prostředky na termínovaný vklad na jeden, maximálně dva roky. Více než desetina cílové skupiny má termínovaný účet a téměř dvě třetiny respondentů mají založen spořicí účet.
Pro LBBW Bank z výzkumu vyplynul pozitivní závěr týkající se spokojenosti klientů s bankou. Klienti oceňují zejména moderní produkty a služby a kladně hodnotí její stabilitu a silný zahraniční kapitál.
Do jaké míry jsou pro Vás při výběru hypotečního úvěru důležité následující
Zdroj : šetření LBBW Bank, červenec 2010
REKLAMA