20. 10. 2011
Subjekty:
Česká spořitelna
Vodné a stočné od SmVaK Ostrava lze zaplatit jednoduše přes internet díky službě e-faktura České spořitelny
Dalšími výstavci elektronických faktur jsou kromě společnosti SmVaK také energetické společnosti ČEZ, E.ON a RWE a pojišťovny Kooperativa a Pojišťovna České spořitelny. Klienti tak mohou přijímat v internetovém bankovnictví SERVIS 24 výzvy k platbě od pojišťoven a faktury za elektřinu, plyn a nyní nově i za vodné a stočné.
„Dlouhodobě usilujeme o to, aby mohli naši klienti přijímat a hradit všechny své faktury jednoduše a komfortně pomocí internetového bankovnictví. Proto jsme rádi, že jim nyní můžeme nabídnout možnost platit také za vodné a stočné u společnosti SmVaK Ostrava,“ řekl David Lorenc, ředitel přímého bankovnictví České spořitelny.
Klient si službu e-faktura aktivují přímo ve službě SERVIS 24 Internetbanking zadáním svého unikátního čísla, v případě SmVaK Ostrava a.s zadají klienti číslo odběratele, pod kterým jsou evidováni u konkrétního poskytovatele služeb. Česká spořitelna pak informaci o aktivaci služby ještě týž den předá poskytovateli, který klientovi službu aktivuje i na své straně. Po aktivaci přicházejí klientovi faktury (či výzvy k platbě v případě pojišťoven) pouze elektronicky do internetového bankovnictví SERVIS 24.
Papírové faktury klient již nedostává, může si však uložit nebo vytisknout faktury elektronické. Pokud klient nemá aktivováno inkaso nebo jiný způsob platby, při placení jednoduše potvrdí automaticky předvyplněný platební příkaz v internetovém bankovnictví. Cena za úhradu elektronické faktury je stejná jako za realizaci jakéhokoliv standardního jednorázového platebního příkazu ve službě SERVIS 24 Internetbanking (2 Kč). Na každou nově příchozí fakturu klient dostane upozornění podle své volby buď formou SMS nebo e-mailem. REKLAMA
Česká spořitelna zavedla službu e-faktura v roce 2008 jako vůbec první banka na českém trhu. Službu e-faktura využívá již více jak 30 000 klientů, kteří přijali od zavedení služby téměř 200 tisíc faktur.