Slevy jen pro pilné?
I když to tak nemusí vypadat, možná se tím na realitním trhu stala velká věc. Datum, od kdy se nemovitost nabízí, resp. jak dlouho se nemovitost nabízí, je totiž určující pro ochotu prodávajících ke slevám. O tuto důležitou informaci nyní zájemci o koupi nemovitosti, kteří svojí lokalitu nesledují často a pravidelně, přišli.
Porostou ceny nemovitostí?
Sreality.cz jsou dominantním zdrojem informací o nabídkových cenách nemovitostí na českém trhu. Utajení informace o tom, jak dlouho se nemovitosti na trhu nabízejí, může budit dojem, že jsou nabídkové ceny nemovitostí aktuální a pevné, a podpořit tak cenovou hladinu trhu.
Postupujícím časem cena měkne
Čím déle je nemovitost na trhu, tím více je prodávající ochotný ke slevě.
Pro realitní odborníky bude tedy jistě zajímavé sledovat, zda a jaký bude mít utajení celkové doby nabídky nemovitostí vliv na ceny.
Autor je ze společnosti Callido.
REKLAMA
Vyjádření Sreality.cz (doplněno 31. 8. 2012)
„Tato změna byla provedena na základě několikaměsíčního jednání s našimi klienty. Nesouhlasím s tím, že stáří inzerátu je těžko identifikovatelné a to hned z několika důvodů. S inzerátem je nutné po celou dobu umístění na našem serveru pracovat. Tím myslím například vyměňovat zimní fotky za letní a naopak. Pokud tomu tak není, tak se inzerát stává málo zajímavým, a tím pádem i neprodává. Navíc cookies na našich stránkách jsou nastavené tak, aby každý uživatel zpětně několik měsíců poznal, zda se na inzerát už díval nebo ne. U každé nabídky uvádíme informace o aktualizaci (zájemce jasně vidí, kdy byla nabídka nějakým stylem změněna),“ řekl Jan Mertl, manažer serveru Sreality.cz.