07. 10. 2010
Dosažené výsledky sítě RE/MAX v České republice a plány do budoucna
Síť RE/MAX se od počátku svého vstupu na český trh zaměřila především na neustálé zvyšování kvality poskytovaných služeb a s tím spojené pozitivnější vnímání profese realitního makléře. Profese realitního makléře není do současné doby regulována státem a je tedy na jedné straně velice těžké stanovit podmínky pro vykonávání této činnosti, na straně druhé velice jednoduché i pro neodborníky tuto činnost začít. Zároveň do nedávné doby nebylo pro zákazníky v České republice žádné celostátní objektivní měřítko, které by oddělilo kvalitní makléře od těch nekvalitních. Společnost RE/MAX se proto rozhodla ve spolupráci s Českou společností pro jakost jako první změnit zaběhnutá pravidla na českém realitním trhu a v srpnu 2009 podpořila vznik první nezávislé celostátní certifikace makléřů (CRM) podle mezinárodních norem ISO. Síť RE/MAX je jedinou sítí realitních kanceláří v České republice, kde jsou makléři každý rok testováni z odborných znalostí. RE/MAX se odlišuje od ostatních hráčů na tuzemském trhu i díky svému know-how. Kanceláře mohou využívat nový MLS systém (Multiple Listing Service) neboli rozsáhlou databázi nemovitostí, která umožňuje makléřům snazší spolupráci při prodeji nebo pronájmu nemovitostí. RE/MAX má nastaven motivační systém odměňování, etický kodex a prodejní standardy, které poskytují ochranu klientovi.
Český realitní trh stále nebyl uceleně zmapován a to jak z pohledu kvality jednotlivých realitních kanceláří, tak z pohledu konkrétních číselných údajů, které by zprůhlednily a objasnily celkovou situaci v České republice. Společnost RE/MAX si proto nechala v roce 2009 vypracovat odbornou studii, která přinesla řadu zajímavých tržních dat a zásadních zjištění. Z výsledků* vyplynulo, že celková velikost realitního trhu v maržích realitních kanceláří činil 6,2 miliardy korun. Objem realizovaných transakcí přes realitní kanceláře tvořil 3,4 miliardy korun. Služeb realitních kanceláří na tuzemském trhu využívá pouze 43 %. Dotazovaní odpověděli, že nevyužívají služeb realitních kanceláří, protože nejsou ochotni platit za neadekvátní servis a ne proto, aby ušetřili. Společnost PHD network připravila průzkum**, který zmapoval vnímání, známost a hodnocení značek nejvýznamnějších realitních kanceláří v České republice. Výsledky ukázaly, že RE/MAX je nejznámější realitní společností na tuzemském trhu s nejvyšším počtem spokojených zákazníků, kteří opakovaně služby realitní kanceláří RE/MAX využívají.
Vývoj posledních měsíců i nadále potvrzuje dřívější prognózy, že český trh čeká další konsolidace, kdy obstojí pouze ti nejsilnější. V současné době se na tuzemském realitním trhu pohybuje přibližně dvacet nejvýznamnějších hráčů, kteří mají dohromady přibližně 25 % podíl. Síť RE/MAX se chce i nadále zaměřit na dokončení dobudování distribuční sítě s počtem kolem 200 kanceláří, certifikaci všech svých makléřů a zlepšení efektivity celé sítě.