13. 05. 2010
Subjekty:
Triglav pojišťovna
Rok 2009 přinesl Triglav pojišťovně zisky, finanční krize ji výrazněji nezasáhla
V součtu všech nabízených produktů předepsala Triglav pojišťovna v loňském roce hrubé pojistné v cel ko vé výš i 713 milionů korun. Což znamená nárůst o 0,5 % oproti roku 2008. Výsledky pojišťovny tak zcela kopírují dynamiku trhu neživotního pojištění v České republice, kterou monitoruje Česká asociace pojišťoven (ČAP). Podle statistik asociace tuzemské pojišťov n i c t v í loni stagnovalo, přesto se však nevyplnily negativní prognózy v souvislosti s finanční krizí.
„S ohledem na krizi jsem očekával obchodní výsledky s velkým očekáváním. Velice mě proto těší, že jsme loni dokázali udržet zájem zákazníků a podařilo se
n ám i v době utahování opasků generovat zisk,“ uvedl Petr Baný, generální ředitel a předseda představenstva Triglav pojišťovny. „I nadále se hodláme zaměřovat především na zkvalitňování našich stávajících produktů. Rádi bychom letos ještě výrazněji
p romluvili do online pojišťovnictví, ve kterém bychom se chtěli stát jedním z hlavních hráčů na tuzemském trhu, “ doplnil Baný.
Triglav pojišťovna evidovala v roce 2009 již tradičně největší zájem o povinné ručení. Oproti roku 2008 vzrostl také zájem klientů o majetkové pojištění, v jehož případě bylo loni sjednáno o 10 % v pojistném více. Zákazníci se více zajímali rovněž o úrazové a cestovní pojištění. Pojišťovna registrovala menší pokles zájmu pouze u pojištění odpovědnosti a havarijního pojištění, který se projevil ve výsl e d c ích celého českého trhu. Nezájem o pojištění automobilů přirozeně souvisel s poklesem prodejnosti aut.
„Příjemně nás překvapil především nárůst počtu smluv u majetkového pojištění, který v době recese považujeme za velký úspěch. Sjednávání majetkového pojištění jsme loni podpořili slevou 20 %, což zájem o tento typ pojištění zvýšilo,“ připomněl Roman Sznapka, produktový manažer Triglav pojišťovny. „S podobnými cenovými akcemi bychom rádi pokračovali i v budoucnu. V letošním roce se v tomto směru zaměřujeme především na úrazové pojištění,“ doplnil Sznapka.
Obchodní výsledky Triglav pojišťovny loni potvrdily meziroční nárůst online prodeje o téměř 10 %. Společnost v souč a sné době nabízí mo ž nost sjednávání smluv na internetu u čtyř pojistných produktů – povinného ručení, pojištění majetku, cestovního a úrazového pojištění. Celková produkce online smluv přesáhla v roce 2009 částku 21 milionů korun, přičemž nejvíce smluv na internetu bylo sjednáno na povinné ručení.
REKLAMA