07. 06. 2016
Subjekty:
Českomoravská stavební spořitelna
Češi chtějí vylepšovat své bydlení, polovina domácností chystá rekonstrukci
České domácnosti chtějí ve velkém vylepšovat své stávající bydlení. Z aktuálního průzkumu IBRS pro Českomoravskou stavební spořitelnu (ČMSS) vyplývá, že téměř polovina (45 %) dotázaných chystá rekonstrukci svého bytu nebo domu. „Bytový fond v České republice je stále zastaralý, obyvatelé České republiky přitom chtějí svá bydlení vylepšovat. Pro rekonstrukce a modernizace je tady obrovský prostor, v nejbližších letech bude své bydlení zvelebovat více než milion českých domácností,“ uvedl předseda představenstva Českomoravské stavební spořitelny Vladimír Staňura.
„Nejčastěji lidé rekonstruují koupelny a kuchyně,“ dodal s tím, že v 71 procentech případů lidé rekonstrukci financují s pomocí svých naspořených prostředků. Pokud se rozhodnou pro úvěr, nejčastěji volí půjčku od stavební spořitelny, kterou by si vybralo 30 % dotázaných. „Náklady na rekonstrukce se zpravidla pohybují v řádu stovek tisíc korun, zhruba do půl milionu. Pro takovou částku je složitější získat výhodnou hypotéku, navíc je nutná zástava nemovitosti. Naopak průměrné výše spotřebitelských úvěrů se pohybují kolem 100 tisíc korun. Proto klienti nejčastěji volí úvěr od stavební spořitelny, kde získají nejnižší úrokové sazby v historii a navíc nemusejí dávat nemovitost do zástavy,“ vysvětlil Vladimír Staňura.
Oproti 30 % zájemců o úvěr od stavební spořitelny by spotřebitelský úvěr na rekonstrukci zvolilo 16 % dotázaných, hypotéku 15 % domácností, 13 % by si vypomohlo půjčkou od rodiny či přátel.
Obyvatelé České republiky rovněž myslí na bezpečnost a při půjčce na bydlení stále častěji uvažují o pojištění. Téměř třetina lidí by si současně sjednala pojištění stavby či domácnosti a zájem mají i o pojištění úvěru pro případ dlouhodobé pracovní neschopnosti, ztráty zaměstnání či pro případ smrti. Nějakou formu pojistného produktu by zvažovalo 58 % dotázaných.
Průzkum realizovala výzkumná agentura IBRS v květnu 2016 na vzorku 1000 respondentů.
REKLAMA