18. 03. 2020
Subjekty:
Českomoravská stavební spořitelna
Stavebko baví čím dál více lidí, celkový počet smluv roste
Stále více obyvatel České republiky baví stavebko, za atraktivní produkt pro spoření jej nyní označuje nejvíce lidí za posledních 5 let. Pozitivní vnímání veřejnosti se odráží i v rostoucím počtu klientů, na konci loňského roku měly stavební spořitelny 3,23 milionu platných spořicích smluv, to je o 60 tisíc víc než o rok dříve.
Stavební spoření je atraktivní produkt pro zhodnocování úspor. S takovým tvrzením souhlasí 57 % obyvatel České republiky, to je suverénně nejvyšší číslo za posledních 5 let. „Stavební spoření je dlouhodobě mezi zabezpečenými produkty tím s nejvyšším výnosem. Kombinace bezpečnosti, stability, státní podpory a možnosti budoucího využití výhodných úvěrů klienty láká,“ vysvětluje předseda představenstva největší domácí stavební spořitelny Tomáš Kořínek.
Dlouhodobě stavebko jako atraktivní spořicí produkt hodnotí kolem 50 % lidí, v posledním měření ČMSS se však hodnota výrazně navýšila a navíc se lepší vnímání projevilo i v uzavřených obchodech. Stavební spořitelny loni uzavřely přes 545 tisíc nových smluv, to je nejvíce
za posledních 5 let. „Celkový počet uzavřených spořicích smluv v sektoru loni vzrostl o 60 tisíc na 3,23 milionu. Znamená to jasnou změnu trendu, je to poprvé od roku 2003, kdy celkový počet aktivních smluv meziročně vzrostl,“ zdůraznil Tomáš Kořínek.
Za nárůstem je mj. i větší příliv mladých lidí, kteří doposud se spoření neměli žádnou zkušenost. Právě mladí vnímají stavební spoření jako jednu z nejvhodnějších možností, jak se připravit na budoucí žádost o úvěr a atraktivita spoření je u nich největší. Plných 71 % lidí
do 19 let považuje stavebko za atraktivní produkt, ve věkové skupině 20 – 29 let je to 61 %, s přibývajícím věkem pak atraktivita postupně klesá a pohybuje se nad 50 %. „Mladí lidé vědí, že na budoucí úvěr budou potřebovat vlastní peníze. A kde jinde by měli šetřit na bydlení, když ne ve stavební spořitelně?“ dodal Tomáš Kořínek.
Studie rovněž prokázala, že zájem o stavební spoření roste s dosaženým vzděláním, nejvíce atraktivní je pro vysokoškolsky vzdělané klienty. Rozdíly mezi zájmem žen a mužů jsou naopak minimálně, stejně tak není vnímání stavebního spoření rozdílné při pohledu na výši mzdy respondentů.
ČMSS je největší domácí stavební spořitelnou, loni uzavřela 180 tisíc nových smluv. Studii
o zájmu o stavební spoření pořádá 2x ročně na vzorku více než 1000 respondentů, průzkum tak poskytuje pravidelný náhled do vnímání stavebního spoření a bydlení českou veřejností
a nabízí již desetiletou srovnávací řadu.