Není-li do vašeho bytu zavedena kabelová televize, jsou dvě možnosti. Buď je k vašemu domu přivedena přípojka – pak máte štěstí a připojení internetu či televize je otázkou dnů, nebo není ani váš dům zasíťovaný – a pak je vše mnohem složitější.
Otestovali jsme služby jedné z kabelových televizí – UPC. Zda je k vašemu domu zavedena, zjistíte na odkazu https://www.vodafone.cz/televize/. Pokud svůj adresní bod naleznete, máte vyhráno.
Kabelová přípojka je přivedena
Je-li kabelová televize k vašemu domu přivedena, stačí zavolat na informační linku společnosti a v průběhu dvou dnů včetně sobot (a v závislosti na časových možnostech zákazníka) bude kabelová televize zavedena.
Náklady zřízení linky nejsou vysoké. Zpravidla zákazník zaplatí pouze 1 Kč. „Pouze pokud se jedná o nestandardní přípojku kabelového vedení je zákazník předem informován o výši spolupodílení se na dané instalaci. Těchto případů máme v průměru do 1 % z celkového počtu instalací,“ uvedl k našemu dotazu František Malina, tiskový mluvčí UPC.
Kabelová přípojka není přivedena
Není-li kabelová přípojka k domu přivedena, ale nachází-li se síť do 40 m od domu, je proces zavedení kabelové televize delší a náročnější. Je třeba se připravit na týdny… až měsíce. Navíc není vůbec jisté, zda k zavedení kabelové televize dojde.
REKLAMA
„Prvotně se řeší marketingovým průzkumem zájem klientů o naše služby. Pokud průzkum zájmu o naše služby v tomto domě dosáhne více jak 30 %, dochází k zadání projektové dokumentace, která řeší veškeré potřebné náležitosti k napojení domu. Pak následují jednotlivé instalace služeb,“ upřesnil postup František Malina.
A jak by měl zájemce o kabelovou televizi postupovat?
„Klient by v případě zájmu o naše služby, měl vždy kontaktovat Zákaznické centrum UPC. Zde se jeho požadavek zaznamená a v případě „nezasíťované“ lokality proběhne v rámci UPC interní proces, jehož výsledkem jsou podmínky pro vlastní realizaci s kterými je následně klient seznámen,“ doplnil František Malina.
Praxe aneb Trochu jiná pohádka
Vybrali jsme si bytový dům v pražské ulici, kam kabelová televize zavedena není, narozdíl od všech okolních ulic. Síť kabelové televize by se tak měla nacházet do 40 metrů od domu. Jak se ale následně ukázalo, volba lokality nebyla tak důležitá.
REKLAMA
První hovor na zákaznickou linku s provolbou na operátora podle jedné ze čtyř možností (té, která se zdála být nejbližší našemu požadavku), byl poměrně krátký. Dozvěděli jsme se, že jsme se nedovolali správně a že bychom měli volat na zákaznickou linku. Z druhé strany spojení bylo patrné překvapení. Doporučil nám zvolit jinou provolbu.
Ani na doporučené provolbě jsme neuspěli o nic lépe. I tam jsme se dozvěděli, že máme volat na zákaznickou linku. A opět překvapení, že na zákaznickou linku právě voláme.
Při dvou telefonátech na zákaznickou linku jsme se dozvěděli, že máme volat na zákaznickou linku. Přepojit na kompetentní osobu nebylo ani v jednom případě možné. Zbývá jen otázka: Když jsme svůj požadavek dle instrukcí přednesli na zákaznické lince, kdy budeme vyrozuměni o výsledku šetření v interním procesu UPC? Osobně se domnívám, že nikdy…