Česká pojišťovna za vás v rámci pojištění majetku i naštípe dříví
Pojištění domácnosti běžně kryje rizika jako je požár, živelní události nebo krádeže. Česká pojišťovna rozšířila svou nabídku a nově nabízí i asistenční služby. K dražším variantám dostane klient i možnost využít osobní asistence. Pracovník pojišťovny vám tedy v případě vašeho úrazu přijede například odklidit sníh, naštípat dřevo, dojde na nákup, nebo vás dopraví z nemocnice domů.
Mezi pojištěním například rodinných domů a domácností panuje celkem značný nepoměr. „Jedním z důvodů nerovnováhy je i skutečnost, že lidé často považují pojištění nemovitosti a pojištění domácnosti za dva různé názvy pro jeden produkt,“ říká Eva Kočková, ředitelka Odboru neživotního pojištění České pojišťovny. „To je přitom naprostý omyl. Pro správnou pojistnou ochranu je třeba mít sjednána obě tato pojištění. Pojištění nemovitosti se totiž vztahuje na stavbu samotnou a její stavební součásti, naproti tomu pojištění domácnosti kryje případné škody pouze na zařízení a vybavení,“ vysvětluje Eva Kočková.
Situace na trhu v ČR |
V ČR je 1,5 milionu trvale obydlených rodinných domů a 3,9 milionu trvale obydlených bytů. Ročně změní majitele 180 – 200 tisíc nemovitostí, z toho jde o cca 40 tisíc nových bytových jednotek. Téměř 90 procent rodinných domů je pojištěno, domácností je však pojištěno pouze 54 procent. |
Od sporáku až po bouřku
Česká pojišťovna klientům nově nabízí pojistit se také proti poškození a zničení sklokeramické a indukční desky, umožňuje i pojištění grilu, zahradního nábytku a dětských atrakcí nebo pojištění pro případ poškození fasády ptáky, hlodavci či hmyzem. V pojištění domácnosti je navíc ochrana i před škodami způsobenými tzv. zatečením atmosférických srážek.
„V souvislosti s četnými bouřkami a přívalovými dešti se na nás klienti v minulosti často obraceli s žádostí o proplacení škod vzniklých zatečením. O likvidní škodní událost se však jednalo jen tehdy, pokud vichřice či jiný živel zároveň poškodil např. i střešní krytinu či klempířské prvky a v důsledku toho pak došlo k zatečení dešťové vody. S novým produktem mají klienti jistotou, že jsou chráněni i pro případy prostého zatečení z deště, sněhu či krup. Pojistné plnění vyplatíme i v případě zatečení střechou či oknem po oblevě,“ uvádí Eva Kočková.
Pojišťovna také při vandalismu už nezohledňuje pachatele. To znamená, že pro vyplacení pojistného plnění není nutné znát totožnost pachatele, jak tomu bylo dosud. I oblast přepětí má své novinky. Vztahuje se i na škody vzniklé napěťovou špičkou v elektrorozvodné nebo komunikační síti.
Zajímavostí jsou i asistenční služby, které lze získat k variantám exklusive plus a max. Osobní asistence zahrnuje například úklid sněhu při úrazu či nemoci, zahradní práce, sekání dřeva, nákup nebo dopravu z/do nemocnice při úrazu či nemoci.