Cizí neštěstí, naše radost aneb Silvestrovské střípky z pojištění
Ať život přináší cokoli, je vždy lepší to brát s humorem. A Češi to umí velmi dobře. Vždyť jsme si vysloužili i titul „smějící se bestie“. Umíme se zasmát i sami sobě, jak ukazují hlášky klientů pojišťoven, kteří hlásili pojistné události. Když vyhoří byt, zlomíte si ruku či nabouráte automobil, není to nic příjemného. Vyhořelý byt neodhoříte, zlomenou ruku neodzlomíte a nabourané auto neodbouráte. Pokud se ale dokážete přes neštěstí přenést a nalézt na něm alespoň střípek vtipného, bude se vám žít lépe.
Hlášení klientů pojišťoven mají zpravidla šťastný konec. Alespoň v rámci možností. Neštěstí se stala lidem, kteří byli pojištěni, a tak jim pojišťovna přinese alespoň nějakou finanční záplatu. Neštěstí se tak transformuje na pojistnou událost, jejíž finanční důsledky ponese na bedrech pojišťovna.
Požáry v domácnosti vznikají nejen z neopatrnosti. Za řadou z nich stojí dětská zvídavost, hravost a roztržitost. „Děti si hrály s balónkem u adventního věnce, který byl na stole u okna se záclonou. Věnec hořel jako první, ale jestli dříve chytla záclona nebo balón si nejsme jistí,“ uvádí příklad hlášení pojistné události server ePojištění.cz a přidává hned další: „Požár v kuchyni vznikl od elektrického vařiče, u kterého si děti hrály na bezdomovce a posléze toho nechaly.“
Některé události v domácnosti ovšem nekončí bezbolestně. „Když jsem přijala za dětma na chalupu k rodičům, přivezla jsem jim zákusky. Starší syn zákusky rychle uloupil a běžel s nimi přes zahradu do zahradního domku, kde se zamknul, v tom naběhla do dveří moje mladší dcera a začla se dožadovat zákusků bušením na skleněné dveře. V tom probouchla sklo a pořezala se na zápěstí,“ nahlásil klient pojišťovny Aegon, jehož dcerka získala cennou životní zkušenost.
Ovšem nejen děti jsou roztržité. Své vyprávěl klient České podnikatelské pojišťovny: „Zakoupil jsem kapry, dal je do vany a odjel do práce. Bohužel jsem před odchodem zapomněl zavřít přívod vody.“ Kapr byl nepochybně rád, že se mu rozšířil životní prostor o koupelnu a přilehlé místnosti. Sousedi ovšem nepochybně nadšení nebyli.
Vánoce dokáží být nejen svátky klidu a pohody, ale dokáží i zahřát. Někdy až příliš. „Od svíček nám vzplál vánoční stromek a ohořely všechny dárky, které ležely pod ním,“ popisoval pojistnou událost klient ČPP.
Domácnost dokáže být i nebezpečným místem, jak dokládá zkušenost klienta pojišťovny Aegon: „Při vylézání z vany jsem uklouznul po mokrém povrchu a narazil jsem rozkrokem na hranu vany, způsobil jsem si pohmoždění varlat a šourku.“ Nebo jak hlásila klientka téže pojišťovny: „Při předvánočním úklidu jsem sundávala květiny z parapetu, mezi fialkami a begoniemi mam i pár darovaných kaktusů i ty jsem položila na podlahu a začla umývat okna. Když jsem seskočila ze židle na zem, tak jsem přímo skočila na ty kaktusy.“ A občas může být viníkem nehody i postarší duch: „Při spánku klientce spadl obraz ze stěny na postel a poranil jí oko.“
Nebezpečí nečíhá pouze na lidi. Svého se mohou dočkat i mobilní telefony. „Na toaletě jsem rozesílala novoroční sms. Při spláchnutí mi upadl telefon do záchodu,“ popisovala klientka ČPP.
Staré české přísloví říká, že pýcha předchází pád. O tom se přesvědčil pojištěný klient Aegonu: „Když jsem odcházel do práce a upravoval se před zrcadlem, tak jsem se chtěl i náležitě ocenit a sám sobě jsem se uklonil. Hlavou jsem narazil prudce do zrcadla ústy a ulomil si kousek zubu a současně se o střepy pořezal na rtu.“
Stala se vám nějaká kuriózní příhoda či pojistná událost? Jak se k ní postavila vaše pojišťovna? Podělte se o své zkušenosti v diskusi či na Facebooku.
Rok se blíží ke svému závěru. Ať byl jakýkoli, přejeme vám, aby ten příští byl lepší – a pokud možno bez pojistných událostí i nepojištěných nehod.