02. 01. 2012
Výběr nájemníků a služeb výrazně ovlivňuje oblíbenost nákupního centra
Správný výběr nájemníků dokáže do nákupního centra přilákat více zákazníků.
„
Tenant mix však není jen o kategoriích jako jsou móda, sport, či elektro. Je třeba dbát na správný poměr mezi kotevními a menšími nájemníky, i mezi lokálními a mezinárodními značkami. Nákupní centrum by mělo mít přibližně polovinu obchodů s módou,
“
uvádí Ondřej Filip, ředitel leasingového oddělení Inter IKEA Centre Group ČR/SR.
Důležitá je také synergie mezi jednotlivými značkami a tzv. clustering, tedy soustředění jednotlivých značek do vzájemné blízkosti podle různých kritérií, například podle cenové hladiny či kategorie. Zákazník tak šetří čas a může lépe porovnat ceny zboží v kategoriích a značkách, které ho zajímají. REKLAMA
„
O naše nákupní centra má zájem mnoho zahraničních značek. Problémem je však v nedostatku kvalitních franchizových partnerů, které tyto značky potřebují k úspěšnému vstupu na náš trh,
“
dodal Filip.
Rostoucí význam v nákupních centrech získávají služby. REKLAMA
„
Kvalitní výběr služeb, v kombinaci s delší otevírací dobou, pomáhají návštěvníkům centra výrazně šetřit čas při nakupování,
“
doplňuje Filip. Mezi nejžádanější patří služby telefonních operátorů, pošta, lékárna, čistírna a kvalitní foodcourt s příjemným posezením.
„
V současnosti pracujeme na novém konceptu foodcourtu v Avion Shopping Park. Jídla budeme servírovat na kvalitním porcelánu a z užívání vyřadíme jednorázové talíře a příbory, což sníží zátěž vůči životnímu prostředí,
“
řekl Filip.
REKLAMA
Nejžádanější služby v nákupních centrech:
- Banky
- Telefonní operátoři
- Pošta
- Lékárna
- Čistírna
Zdroj: IICG ČR/SR