05. 01. 2011
Subjekty:
CPI Group
Koupí 14 retail parků završila skupina CPI svou dominanci na trhu s realitami
Retail parky v Čechách a na Slovensku zahrnují Penny Markety i známá Family Centra, u nichž nabídku potravinářského řetězce rozšiřuje sortiment oděvů, obuvi, drogerie, elektra a dalších prodejců.
Přestože investičním aktivitám CPI Group v roce 2010 jednoznačně dominovala oblast maloobchodu, nevyhýbala se skupina ani dalším segmentům. „Rozmanitost v nemovitostech a geografické působnosti představuje naši základní strategii, jejímž cílem je vyvážená a stabilní struktura portfolia,“ uvedl Zdeněk Havelka, generální ředitel CPI Group. „Proto pro nás nebyl určující segment, ale konkrétní projekt
a podmínky jeho prodeje,“ dodal.
Havelka také odmítá další expanzi za hranice České republiky. „Ve svých aktivitách se zaměřujeme výhradně na český a slovenský trh. Pohybujeme se zde léta, známe dobře místní prostředí, konkurenci i legislativu a jsme schopni se operativně rozhodovat. To považuji za největší přednosti naší společnosti,“ dodal Havelka.
Rok 2011
Už v listopadu 2010 CPI Group oznámila další investiční záměry, mezi něž patří kromě akvizic také výstavba. Jedná se především o rekonstrukce stávajících krajských hotelů v následujících letech a dostavbu administrativních budov, které by měly jako celek figurovat pod názvem CPI City Center. Pilotním projektem, který je na rozdíl od plánovaných center novostavbou, představuje administrativně-obchodní komplex v centru Ústí nad Labem. Soubor dvou objektů zahrnuje kancelářskou budovu s maloobchodem a čtyřhvězdičkový hotel s kongresovým centrem.
Podobný koncept je navržen také v Českých Budějovicích, kde bude od února probíhat rekonstrukce hotelu Gomel. Následovat budou v dalších letech hotel Sigma v Olomouci a hotel Černigov v Hradci Králové. Nabídku hotelového ubytování ve všech městech v budoucnu doplní kancelářské plochy a obchody.
Ostravský hotel Clarion Congress v sousedství ČEZ Arény čeká modernizace
a dostavba kongresového centra s kapacitou 1 200 osob. V plánu jsou také další retailové plochy, ať už formou výstavby nebo akvizic.
„Věříme v potenciál krajských měst, proto se bude náš development v následujících letech soustředit především do regionů,“ prozradil dlouhodobé záměry skupiny Zdeněk Havelka.
Významný rozvoj skupiny se podle generálního ředitele promítne i do její vnitřní struktury. „Za uplynulý rok se naše portfolio zdvojnásobilo. Rychlá expanze si klade vysoké nároky nejen na finance, ale také na lidské zdroje. Primárním cílem tedy bude konsolidace nemovitostí, zajištění jejich bezvadné správy, což s sebou přináší mimo jiné i nutné změny ve struktuře a vnitřních procesech skupiny,“ podotkl Havelka.
„Rok 2010 byl pro CPI Group jedním z nejvýznamnějších v celé historii a představuje důstojný vstup do dvacátého roku existence skupiny na trhu,“ uzavřel Zdeněk Havelka.
Přehled akvizic CPI Group v roce 2010
Segment |
Projekt |
mil Kč |
Office |
Nestlé (Praha Modřany) |
651 |
Longin Business Center (Praha 2) |
724 |
|
Siemens (Praha Stodůlky) |
1800 |
|
Retail |
Interspar, OBI (Litoměřice) |
600 |
Penny Market (Chrastava) |
||
Penny Market (Mimoň) |
||
Penny Market (Úvaly) |
||
Interspar, OBI (Mladá Boleslav) |
633 |
|
Billa (Zlín) |
290 |
|
Billa (Kolín) |
||
Bila (2 x Praha) |
||
OC IGY (České Budějovice) |
1200 |
|
Bauhaus (České Budějovice) |
435 |
|
Tesco (Čadca, SK) |
350 |
|
Tesco (Trebišov, SK) |
||
Family Center |
1550 |
|
Penny Market |
||
Residence |
Nájemní byty (Litvínov) |
825 |
Logistic |
Průmyslový areál Continental Automotive Czech Republic (Brandýs nad Labem) |
|
|
CELKEM v mil. Kč |
9058 |