Průzkum ukázal, že lidé věnují čím dál větší pozornost výběru nemovitosti a zákazníci realitních kanceláří jsou čím dál náročnější na poskytovaný servis. Jsou také čím dál informovanější o podmínkách na realitním trhu a o fungování realitního byznysu.
"Výsledky průzkumu jsou v souladu s tím, co pozorujeme i v jiných odvětvích. Po dvaceti letech živelného rozvoje přichází doba, kdy uspějí pouze ti, kdo nabídnou opravdu profesionální služby," uvedl k průzkumu prezident Asociace realitních kanceláří České republiky Jaroslav Novotný.
"Realitním makléřům dnes již nestačí vyvěsit na web rozmazané fotografie a pak jen dávat pozor, aby jim zákazníci neutrhli ruku. Realitní trh v Česku se přibližuje tomu, jak se s realitami obchoduje ve vyspělých zemích západní Evropy," poznamenal generální sekretář Asociace Jan Borůvka, který je rovněž prezidentem evropské organizace realitních profesních sdružení EPAG. "Očekáváme v této souvislosti zvýšenou poptávku po vzdělávání. Nabízíme kurzy, které realitní makléře na rostoucí požadavky zákazníků připraví," dodal Jan Borůvka.
Průzkum, který Asociace realitních kanceláří provedla začátkem června, sestával z tří otázek.
Na tvrzení Pozorujeme u klientů, že v posledních letech věnují větší pozornost výběru nemovitosti reagovalo 57 procent respondentů "Rozhodně souhlasím" a 35 procent "Souhlasím". S tvrzením "Pozorujeme u klientů, že v posledních letech jsou čím dál náročnější na poskytovaný servis"
REKLAMA
souhlasí 89 procent respondentů a v případě tvrzení "Pozorujeme u klientů, že v posledních letech jsou čím dál informovanější o podmínkách na realitním trhu a o fungování realitního byznysu" souhlasí 78 procent respondentů průzkumu. Úplné výsledky průzkumu jsou na internetových stránkách Asociace.