02. 03. 2009
Hospodářská krize nutí šetřit nejen stavební firmy, nejlepší je začít snížením nákladů
Monitorovací systém CarNet je určen pro firmy, které chtějí mít svůj vozový park stále pod kontrolou a ušetřit tak na provozních nákladech. Systém v reálném čase sleduje a zaznamenává jízdní parametry jako poloha, rychlost, stavy vstupů a další veličiny, které pak přenáší do GPS centra. Z centra jsou data vzápětí přenesena k zákazníkovi, kde se provádí jejich zpracování a vyhodnocení.
Co všechno dělá? Jednoduše řečeno – sám generuje knihu jízd, sleduje nepřetržitě stav paliva v nádrži. Což oceňuje mnoho společností, jednak mají lepší kontrolu čerpání pohonných hmot, ale také se tak snížily krádeže paliva ze strany zaměstnanců. Také se dá lepe kontrolovat efektivita práce – systém dokáže změřit a zmapovat nejen cestu, kudy vozidlo jede, ale také umí měřit takzvané motohodiny – to jsou hodiny, kdy stroj pracuje na místě – např. vrtá apod.
Navíc se dá u osobních automobilů přepnout tlačítko mezi služební a soukromou cestou a tudíž tak lépe rozlišovat použití vozidla pro firemní účely nebo soukromé. „Výhody jsou evidentní Snížil se počet najetých kilometrů a rovněž ubylo kilometrů soukromých,“ říká Martin Borovka, ředitel společnosti Stavby silnic a železnic o systému CarNet, který si pořídili celkem pro 550 vozidel z celkového počtu 950i. „Podstatně se zkrátila doba na vypracování knihy jízd. V současné době trvá zpracování záznamů za jeden měsíc řádově minuty. Další výhody vidíme ve vykazování pracovní doby zaměstnanců,“ pochvaluje si.
„Pro zařazení vozidel do systému CarNet existují ve společnosti vnitřní pravidla. Ta rozdělují a hodnotí vozový park jak podle funkčního zařazení zaměstnance, tak dle možnosti užívání vozidla pro pracovní i soukromé cesty. Kritérií je tedy více. Existují samozřejmě i výjimky. Některé závody se samy rozhodly, že do systému zařadí i vozy, u kterých to pravidla nevyžadovala,“ vysvětluje Martin Borovka.