Usnadnění při dokládání aktuálního stavu stavby funguje tak, že klient na webových stránkách banky vyplní jednoduchý dotazník a k němu přiloží v digitální podobě minimálně dvě fotografie, které dokumentují stav stavby. Po vyplnění dotazníku a jeho odeslání obdrží klient e-mailem potvrzení, které pouze vytiskne, podepíše a předá na pobočku k čerpání úvěru.
„Klient tak při každém odhadu ušetří jednu návštěvu banky a v případech kdy jsou zapotřebí dvě až tři návštěvy odhadce na místě v průběhu stavby může navíc ušetřit i několik tisíc korun,“ upřesňuje Jan Klouček, výkonný manažer segmentu Bydlení a úvěry ČSOB.
Od března letošního roku mají navíc klienti ČSOB nově možnost nedokládat faktury při výstavbě či rekonstrukci. Množství dokumentů a papírování spojené s hypotečním úvěrem ČSOB se tak opět podstatně snížilo.