16. 12. 2015
Subjekty:
Českomoravská stavební spořitelna
Populární Liška je symbolem stavebního spoření již 40 let
Českomoravskou stavební spořitelnu doprovází od počátku její činnosti v České republice v roce 1993 populární postavička Lišky. Tohoto maskota si vybral akcionář ČMSS, německá Bausparkasse Schwäbisch Hall AG. Liška se v reklamách v Německu objevila poprvé v roce 1975, letos tak slaví 40. narozeniny.
„V Německu a později i v České republice je Liška jednoznačně spojována se stavebním spořením. Spontánní znalost tohoto symbolu přesahuje v obou zemích 90 %. Když se řekne ČMSS, našim klientům se okamžitě vybaví Liška,“ uvádí marketingová ředitelka ČMSS Vlaďka Dvořáková.
Původně měla Liška v Německu upozorňovat jen na možnost státní podpory. Za tímto účelem se na plakátech objevila jako vycpané zvíře s brýlemi a svazkem bankovek v tlamě. Pozitivní reakce klientů vedly k tomu, že Liška se následně jako televizní animovaná postavička stala stálým doplňkem veškeré komunikace Schwäbisch Hall.
Koncem 70. let se Liška poprvé rozdávala jako plyšová figurka účastníkům stavebního spoření – a dodnes je oblíbeným dárkem a žádaným sběratelským exponátem. V roce 1979 získala svou tvář s tehdy módními hranatými brýlemi a od roku 1985 je oblečena do džín a firemního trika (v Německu žlutého, v ČR bílého).
Liška se stala okamžitě velmi populární i v České republice, kde se objevovala v prvních televizních spotech spolu s nápěvkem lidové písně „Běží liška k Táboru“. V Německu má Liška i vlastní blog, kde se věnuje tématům spojeným se životem, výstavbou, bydlením a modernizací. „Úspěch Lišky se prolíná i do klientské komunikace v České republice. Náš klientský magazín se jmenuje jednoduše Liška, internetové bankovnictví nabízíme pod názvem MojeLiška a klienti mohou využít věrnostního programu,“ uzavřela Vlaďka Dvořáková.
REKLAMA