29. 02. 2016
Rozpočty českých domácností: muži by šetřili hlavně na potravinách, ženy zase na zábavě
Zatímco nákup potravin považuje za oblast, kde je největší prostor ušetřit, více než čtvrtina mužů, stejný názor zastává jen 18 % žen. Podobně se zástupci obou pohlaví rozcházejí i v pohledu na útraty za koníčky, kulturu a jiné volnočasové aktivity. Výrazný prostor ušetřit zde vidí jen 14 % mužů, žen naopak přes 22 %.
Vedle potravin a zábavy vidí dále Češi největší prostor k úspoře v oblasti výdajů za dovolené (16 %), nákladů na bydlení (10 %), nákupu oblečení (9 %) a splátek úvěrů (8 %). U posledních dvou jmenovaných se přitom názory mužů a žen opět rozcházejí. Podle mužů je větší prostor ušetřit na splátkách půjček, očima žen spíše na nákupu oblečení.
Snahu ušetřit na nákupu potravin potvrzuje například obliba slevových akcí v obchodech, rostoucí zájem o dotace na nové kotle zase demonstruje úsilí o snížení nákladů na bydlení. Že hledají Češi cesty jak ušetřit i v oblasti úvěrů, potvrzuje vyjádření Cyrila Křůpaly, obchodního a marketingového ředitele společnosti Cofidis: „Manželské páry nebo partneři stále častěji zvažují tzv. partnerské půjčky, protože při sdílení úvěru mohou získat výhodnější podmínky a ušetřit. Podíl těchto půjček u nás aktuálně tvoří již více než 50 %.“
Naopak, příliš velký prostor pro úspory v rámci společného rozpočtu nevidí páry v oblasti dopravy (6 %) a ještě skeptičtější jsou v případě účtů za telefon nebo internet (necelých 5 %). Pouze 7 % dotázaných lidí žijících v páru uvedlo, že v rámci společného rozpočtu nevidí prostor pro úsporu v žádné oblasti.
Zdroj : Tisková zpráva Cofidis