EUR 25.295

USD 24.672

REPO sazba ČNB 4.0 %

Inflace 3.0 %

EUR 25.295

USD 24.672

10. 01. 2017

0 komentářů

Češi vystavili vysvědčení finančním poradcům. S vyznamenáním prošli u šesti lidí z deseti

 

Na počátku prosince roku 2016 vešla v platnost novela zákona o spotřebitelském úvěru. Přinesla nová práva chránící spotřebitele, větší odpovědnost pro finanční instituce, ale i zvýšené nároky na odbornou způsobilost jejich poradců. Průzkum skupiny Wüstenrot se zaměřil na osobní zkušenosti samotných spotřebitelů. Poradci dopadli u Čechů dobře, u téměř dvou třetin respondentů prošli s vyznamenáním.

Loading



 


 
Počínaje prosincem 2016 musí všichni poradci a zprostředkovatelé úvěrů prokazovat svou odbornou způsobilost absolvováním kvalifikační zkoušky u akreditovaných osob. „Zákon tím chrání klienty před neseriózními prodejci finančních produktů, kterým nejde o službu spotřebiteli, ale především o vlastní provizi. Nabízet půjčky tak dnes mohou opravdu jen ti kvalitně proškolení. Mít v týmu dobré odborníky je v zájmu také jednotlivých bank a finančních institucí, protože právě ony ručí od prosince za prověření platební schopnosti svých zákazníků,“ vysvětluje Věra Slaninová, ředitelka úseku interní obchodní cesty finanční skupiny Wüstenrot, proč by mělo i samotné instituci záležet na odbornosti svých zaměstnanců a dodává: „Naši poradci absolvují pravidelná školení, systematicky se věnujeme jejich profesnímu rozvoji a pomůžeme jim i s přípravou na odbornou zkoušku vyžadovanou zákonem. Všem novým zaměstnancům navíc nabízíme adaptační program a důkladné proškolení.“
 
Poradit umí, ušetří čas, zlepšit by se mohli v hledání alternativních řešení
Průzkum prokázal, že poradci dobře rozuměli problematice a dokázali vždy fundovaně poradit dvěma třetinám respondentů, jedničku nebo dvojku dalo 62,5 % lidí. Známkou dobře ohodnotila doporučení finančních odborníků téměř čtvrtina Čechů (22 %). Čtyřku udělilo 9,4 % respondentů a nejhorší hodnocení zvolilo šest procent lidí.
 
Zatímco jedničky dávali nejčastěji čtyřicátníci, pětkami nešetřili lidé v nejmladší věkové kategorii do
26 let. Zcela nespokojeno jich bylo téměř 13 %. „Generace ve středním věku mající reálné zkušenosti se službou poradce udělovala významně lepší známky než mladší generace. Dobrou zprávou je, že lidé, kteří těchto služeb ve svém životě využili, byli dle hodnocení převážně spokojeni,“ konstatuje Slaninová, pro niž jsou výsledky průzkumu výbornou zpětnou vazbou.
 
Na úspoře času při řešení finančních otázek se svým poradcem se shodlo 83 % respondentů. O něco horší hodnocení si vysloužili za řešení nějaké nečekané události, kdy bylo potřeba najít alternativní řešení. Na jedničku či dvojku obstáli u více než poloviny respondentů (54,7 %); nejhůře v této situaci známkovali vysokoškolsky vzdělaní lidé a střední věková generace.
 
Aktivní zájem, poskytnutí komplexních informací a nabídnutí efektivního řešení pochválilo známkou výborně 31 % respondentů. K dvojce ve vystavování vysvědčení sáhlo 29 % Čechů. Čtyřku a pětku udělila v tomto ohledu pouze necelá pětina dotázaných (19 %), většinou představitelé nejstarší generace a vysokoškoláků.
 
Většina z nás věří, že to s námi poradci myslí dobře
Další část průzkumu se zaměřila na pocity, které lidé mají z činnosti poradců. Se zkušeností jednání
v nejlepším zájmu klienta se pochlubilo 27 % Čechů, známkou dvě by poté hodnotilo jen o procento více (28 %). V obou případech pozitivně volila především střední věková generace. Okolo 9 % Čechů nesdílí názor, že by poradce zcela jednal v jejich nejlepším zájmu. Toto přesvědčení měla nejčastěji nejmladší a současně nejstarší generace v průzkumu.
 
Dobrý pocit z navrhovaných řešení finančně poradenské služby má dle průzkumu více než polovina lidí (56 %) a komfortně se v jejich přítomnosti cítilo dokonce 60 % respondentů. Ti se povětšinou shodli, že je poradce netlačil k vážným rozhodnutím, komplexně vysvětloval všechna pro a proti
a vždy jim poskytl prostor a čas na rozmyšlenou. Úsilí o navázání dlouhodobé spolupráce s klientem
a ne jen o rychlé prodání konkrétního produktu s vysokou provizí zaznamenalo během své reálné zkušenosti 56 % dotázaných.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.13 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%
Historie vývoje

 

 


Související články

Úpravy u daně z nemovitosti – změny v koeficientech i osvobození od daně

Kdo si pořídil nemovitost v průběhu roku 2024, musí do konce ledna 2025 odevzdat daňové přiznání k dani z nemovitosti. Naopak ti, kteří již nemovitost vlastní delší dobu a neprovedli na ní výrazné rekonstrukce, obdrží v květnu složenku s informacemi o výši platby, buď do datové schránky, nebo klasickou poštou.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

15. 01. 2025

Data za poslední měsíce loňského roku potvrdila výrazné zdražení starších bytů

Lidé, kteří v posledních měsících loňského roku koupili místo novostavby starší byt, si oproti roku před tím připlatili. Osm zkoumaných měst ukázalo na zahrnutém vzorku starších bytů meziroční zdražení mezi 10 procenty v případě Brna a 20 procenty v případech Ostravy a Ústí nad Labem. Pohyb cen mezi čtvrtletím pak ukázal na zpomalení zdražování, které může být i […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

13. 01. 2025

Stále se nedaří rozhýbat výstavbu rodinných domů

Soukromá výstavba rodinných domů je i nadále zhruba o 40 % nižší než před covidovou pandémií. I pro rok 2025 budou hlavní výzvou úrokové sazby u hypoték. Pokud banky během následujícího období nesníží sazby, budou tím nadále brzdit poptávku po hypotékách na výstavbu rodinných domů a rok 2025 bude dalším rokem stagnace.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

10. 01. 2025


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *