24. 07. 2017
Subjekty:
Raiffeisen stavební spořitelna
Češi chtějí dobře bydlet i na dovolené, nejčastěji reklamují právě ubytování
Kvalitní ubytování je pro Čechy nejzásadnějším faktorem, podle kterého se rozhoduje při výběru letní dovolené téměř 60 % lidí, důležitá je pro ně také cena. Při volbě prázdninového bydlení postupují tuzemští zákazníci podobně jako při koupi nemovitosti – hlavní roli hrají fotografie a detailní popis ubikace. Více než čtvrtina respondentů pak musela někdy řešit reklamaci dovolené, protože ubytování ve skutečnosti neodpovídalo uvedeným informacím. Tyto a další výsledky přinesl poslední výzkum Raiffeisen stavební spořitelny.
Již odzvonilo katalogům cestovních kanceláří, v současné době se největší popularitě v České republice těší portály shromažďující informace o různých ubytovacích zařízeních, jako jsou například Booking nebo Trivago. K oblíbeným stránkám patří také Airbnb s nabídkou ubytování v soukromí. Ať už jde o dovolenou v zahraničí nebo v tuzemsku, vyhledává přes tyto a jiné podobné weby 56,8 % Čechů. Na srovnávacím portálu si zájemce o dovolenou může jednoduše navolit cílovou destinaci, termín nebo například cenovou relaci, v níž by se ubytování mělo pohybovat. Právě cenu považuje třetina (34,3 %) respondentů za druhý nejdůležitější faktor.
O finálním výběru pak rozhodují především fotografie a popis pokojů, vybavení či dalších služeb. „Internet nabízí mnohem více prostoru na prezentaci a lidé si tak mohou udělat o prostředí, kde se chystají strávit dovolenou, lepší obrázek – mají možnost dopředu si prohlédnout a podrobně přečíst, jak bude jejich bydlení vypadat. Při výběru svého ubytování na cestách tak postupují vlastně velmi podobně jako při nákupu nemovitostí,“ komentuje výsledky Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny a dodává, že údaje od poskytovatele ubytování nejsou to jediné, podle čeho se mohou rozhodovat. V současné době si lze například prostřednictvím Google Maps či jiných aplikací prohlédnout i lokalitu, v níž se vybraný hotel nachází, blízké pláže či zajímavá místa v okolí.
Ne vždy ale člověk dostane opravdu to, za co si zaplatí, což potvrdila více než čtvrtina (27,2 %) respondentů, která již musela v minulosti ubytování na dovolené reklamovat. Zhruba polovinu (51,1 %) z těchto reklamací způsobilo neodpovídající ubytování či vybavení pokoje nebo apartmánu. V ostatních případech pak lidé reklamovali kvalitu služeb (31,1 %) a stravy (17,8 %).
„Pokud s ubytováním nejste spokojení, řešte to s personálem na recepci či s vedením hotelu ihned po příjezdu. Mnoho lidí si reklamaci nechává až na návrat domů a dovolenou si zbytečně pokazí tím, že ji stráví tam, kde jim to nevyhovuje. Přitom hotel může mít volný pokoj lépe odpovídající vašim představám, který vám může nabídnout,“ uzavírá Lenka Molnárová.