19. 06. 2018
Subjekty:
Raiffeisen stavební spořitelna
Moře už „nefrčí“, chystá se k němu jen čtvrtina Čechů
Doby, kdy naším největším přáním byla dovolená u moře, jsou dávno pryč. Jak ukázaly výsledky průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisen stavební spořitelnu, letos si povalováním na pláži zpříjemní léto pouze 28 % Čechů. Většina dotázaných bude trávit letní měsíce v tuzemsku.
Naše republika nabízí mnoho možností vyžití během celého roku, což si čím dál více začínají uvědomovat nejen zahraniční turisté, ale především sami Češi. Více než polovina respondentů průzkumu uvedla, že zůstane v létě doma, 37 % z nich chce podnikat různé výlety po krásách Česka, 14 % si chce užít příjemné dny na chalupě a 7 % plánuje kempování pod stanem.
„Dovolená strávená pouhým ležením u moře už pro Čechy není zdaleka tak atraktivní jako dříve, lidé chtějí trávit svůj volný čas aktivně a poznávat nová místa, a to jak v zahraničí, tak i v tuzemsku. Cestování po domovině má navíc řadu výhod – nemusíte se obávat jazykové bariéry ani kulturních rozdílů a v případě jakéhokoli problému víte, na koho se obrátit. Významnou roli hraje samozřejmě také samotná cena dovolené, která je zpravidla nižší než u zahraničních výletů,“ komentuje Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.
To ale neznamená, že by Češi na výlety do zahraničí zcela zanevřeli. Kromě již zmíněné dovolené u moře chce dalších 7 % lidí během volných dní cestovat po různých koutech světa a 6 % dobrodruhů má v plánu horský trek. Část z nich by navíc chtěla čas strávený na dovolené efektivně zúročit a pronajala by své bydlení někomu jinému.
„U nás i ve světě je pronajímání soukromých nemovitostí přes servery typu Airbnb již běžnou záležitostí. Nejčastěji jsou v nabídce byty či pokoje, které nájemci sami nevyužívají, část lidí ale pronajímá svůj vlastní byt v době, kdy jsou na dovolené. A právě tuto možnost krátkodobého pronájmu by zvolilo i 11 % respondentů našeho průzkumu, kteří disponují vlastní nemovitostí a vyrazí v létě na delší dobu mimo domov,“ uzavírá Molnárová.
Zdroj dat: NMS Market Research, vzorek 1 000 respondentů.