21. 08. 2018
Subjekty:
Allianz pojišťovna
Nesdílet na Facebook a pořádně zamknout. Allianz radí, jak chránit domov během dovolené
Návraty z dovolené nebývají lehké pro nikoho. Často ale kromě teplotního šoku čeká na turisty po příjezdu domů i další nepříjemné překvapení – vykradený byt. Klienti Allianz pojišťovny nahlásí v průměru 200 krádeží za léto. Dříve zloději zkoušeli, kdo by mohl být zrovna na dovolené, to ale v době digitalizace není potřeba, lidé jim sami dají vědět, jak dlouho zůstane jejich domov opuštěný.
Za červenec a srpen 2016 evidovala Allianz celkem 225 případů krádeží, loni v létě řádilo 203 zlodějů, letos nám zatím nahlásilo škodu 67 lidí.
„Je zapotřebí si ale uvědomit, že zloději nejsou to jediné nebezpečí pro váš domov. Během dovolené může v bytě či domě prasknout potrubí a voda zničí podlahy a nábytek. Nebo může udeřit blesk a vzniklé přepětí poškodí spotřebiče – například přestane fungovat lednice, ve které se zkazí potraviny, nebo vyteče voda na vaši novou plovoucí podlahu,“ upozorňuje metodik Allianz pojišťovny Josef Šrut.
Jakých zásad by se klienti měli držet?
1) Nesdílet na sociálních sítích přesný termín dovolené
REKLAMA
Že méně je někdy více platí i v návaznosti na používání internetu. Užijte si čas s rodinou či přáteli, vypněte svůj telefon a eliminujte rizika toho, že dáte potencionálnímu zloději vědět, že u vás zrovna nikdo není.
2) Zabezpečit dům či byt
Stejně, jako si před odchodem zkontrolujete, zda máte pas, peněženku a mobil, měli byste se ujistit, že žádná okna nezůstala otevřená a že jsou vaše bezpečnostní dveře opravdu zamčené.
3) Domluvit si vybírání schránky
REKLAMA
Přeplněná schránka jako kdyby volala, že mají zloději zelenou. Domluvte se se sousedy, aby vám ji občas vybrali.
4) Zajistit kontrolu majetku
Během delší dovolené je lepší si zajistit někoho, kdo kromě zalévání květin zkontroluje i celý byt či dům a zjistí, zda nedošlo například k nějakému přepětí nebo vytopení.
5) Chránit se pojištěním
Klienti se mohou chránit jak pojištěním majetku, tak i pojištěním odpovědnosti. Pak mohou být v klidu, ať už by něco zavinili oni, nebo by je poškodila jiná osoba.
„S naším pojištěním mohou navíc lidé využívat asistenční služby klidně i ze své dovolené. Pokud by se třeba klientovi ozval soused, že z trubek u něj v bytě uniká voda, která k sousedovi protéká stropem, zavolá dotyčný na asistenci a přijede instalatér. A to lze vyřešit i z pláže v Chorvatsku. Proto malý tip: je potřeba myslet na tyto případy a u někoho pověřeného nechat klíč od bytu,“ doplňuje Josef Šrut.