04. 09. 2018
Barometr obliby spoření: horké léto „zchladilo“ oblibu prakticky všech spořicích produktů
Letošní třetí čtvrtletí oblibě spořicích produktů nesvědčilo. Výjimkou bylo spoření doma a termínovaný vklad. Nejoblíbenějším spořicím produktem zůstává nadále stavebko, kterému dává přednost 55 % respondentů. Nejbližší konkurent ztrácí 10 procentních bodů. Vyplývá to z výzkumu veřejného mínění na jednom tisíci respondentů.
Na druhé místo se dostalo spořicí konto. Jeho obliba se dlouhodobě drží nad 40 procenty. Naproti tomu už druhý kvartál po sobě padá penzijní spoření a spadla také obliba drahých kovů. Jejich příznivci reflektují, že od dubna padá na světových trzích cena zlata.
„Barometr měří oblibu bez ohledu na to, zda lidé dané produkty skutečně využívají k uložení svých peněz. Například stavebko vlastní zhruba třetina populace, přitom ho stabilně favorizuje její nadpoloviční část. Je tedy logické, že v období růstu reálných příjmů roste také počet nových smluv. Realita dotahuje přání lidí,“ vysvětluje tajemník AČSS, Jiří Šedivý.
Obliba stavebka se z původních 52 % na začátku roku 2016 dostala několikrát až těsně pod 60 %. V třetím čtvrtletí letošního roku pak dosáhla hodnoty 55 %. Oblibu všech produktů ukazuje následující obrázek: