EUR 25.200

USD 24.009

REPO sazba ČNB 4.0 %

Inflace 2.8 %

EUR 25.200

USD 24.009

05. 09. 2019

0 komentářů

Výsledky kampaně „Chci sluneční energii“ – přechod na solární energii

 

Spotřebitelská organizace dTest zveřejnila výsledky kampaně „Chci sluneční energii“, která spočívá v hromadném nákupu a instalaci fotovoltaických panelů včetně příslušenství a souvisejících služeb. Jedná se o neziskový projekt podpořený Evropskou unií, do nějž se přihlásilo téměř 15 tisíc domácností z celé ČR. dTest poptal několik desítek společností, porovnal jejich nabídky a vybral tu nejvýhodnější.

Loading



 


Přibližně dva měsíce měli zájemci o solární energii na to, aby se zdarma a nezávazně registrovali na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz. Poté dTest oslovil dodavatele fotovoltaických systémů a usiloval o co nejvýhodnější podmínky pro skupinu registrovaných spotřebitelů. „Překvapil nás velký počet zájemců o domácí solární elektrárnu. S vědomím, že vyjednáváme podmínky, které může využít 15 tisíc domácností, jsme poptali několik desítek společností. Pečlivě jsme porovnali jejich nabídky, posoudili dobu jejich působení na trhu, stabilitu, velikost, reference a řadu dalších objektivních ukazatelů. Naším cílem bylo dojednat nejen nižší ceny zařízení, ale i férové podmínky smlouvy a nadstandardní služby, jako je například delší záruční doba, podpora při získávání dotací nebo rychlost komunikace od prvního kontaktu se spotřebitelem až do instalace domácí solární elektrárny. Na základě všech těchto informací jsme nakonec jako nejlepší vyhodnotili nabídku společnosti ČEZ Prodej,“ říká ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.
Registrovaným domácnostem již dTest představil vyjednané podmínky a modelové parametry vítězné nabídky. „Registrované účastníky ještě e-mailem vyzveme k vyplnění elektronického formuláře, ve kterém uvedou informace o místě pro instalaci zařízení – například sklon a orientaci střechy, plochu pro umístění panelů či požadovaný typ fotovoltaické elektrárny. Zároveň tím dají souhlas k tomu, aby je s nabídkou kontaktoval vítězný dodavatel. Teprve na základě vyplněného formuláře pošle společnost ČEZ Prodej spotřebitelům indikativní – tedy stále nezávaznou – nabídku fotovoltaického zařízení. Využití nabídky je zcela dobrovolné,“ vysvětluje Eduarda Hekšová. Pokud se bude spotřebiteli indikativní nabídka líbit, dodavatel vyšle do jeho domácnosti zástupce, který provede obhlídku, na jehož základě vznikne již konkrétní projekt s přesnými parametry a cenou. Až poté se spotřebitel rozhodne, jestli uzavře s dodavatelem smlouvu.
Vítězný dodavatel dává spotřebitelům na výběr tři typy fotovoltaických systémů podle toho, jak chtějí využít přebytek vyrobené solární energie. „Zákazník si může vybrat solární elektrárnu s akumulací energie do baterie, do vody, nebo s tepelným čerpadlem. Každému vytvoříme nabídku na míru, vhodnou pro jeho potřeby. Věříme, že zákazníci ocení náš systém řízení a monitoringu všech technologií. Zákazníkovi zařídíme vše od projektu po instalaci a pomůžeme mu i s žádostí o dotaci z programu Nová zelená úsporám,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
Kampaň Chci sluneční energii je součástí projektu Clear 2.0, který dTest realizuje ve spolupráci s dalšími evropskými spotřebitelskými organizacemi a za podpory Evropské unie. Více informací mohou lidé nalézt na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz. Cílem projektu Clear 2.0 je zvyšovat povědomí o udržitelných zdrojích energie a zpřístupnit solární energii těm, kdo by se do nákupu fotovoltaické elektrárny obávali pustit na vlastní pěst.
Využití vlastního zdroje solární energie přináší domácnostem možnost ušetřit na nákladech za elektřinu a získat energetickou soběstačnost. Výhodou je také snadná instalace a nízké náklady na údržbu. Účastníci zapojení do hromadného nákupu fotovoltaické elektrárny mohou také získat dotaci z programu Nová zelená úsporám.
Tisková zpráva dTest

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.32 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%
Historie vývoje

 

 


Související články

Odpovědnost pronajímatele za dluhy nájemce vůči dodavatelům energií

Život může přinést nelehké životní situace. Jednou z nich může být i případ, kdy nájemce v průběhu nájemního vztahu přestane platit zálohy na dodávky energie, čímž může způsobit řadu problémů i svému pronajímateli. Kdo a za jakých podmínek je vlastně za tyto dluhy odpovědný? Jakým nástrahám je pronajímatel vystaven?

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

13. 10. 2023

Lukáš Zelený: Usilujeme o smírné řešení spotřebitelských sporů

Vánoce přešly a s nimi spojené nakupování může vyústit ve složitý reklamační proces. Kam se obrátit, pokud obchodník odmítá zakoupenou věc řádně reklamovat a nechceme rovnou podávat podnět na Českou obchodní inspekci? Poradí Lukáš Zelený z projektu VašeStížnosti.cz časopisu dTest, který nabízí alternativní řešení spotřebitelských sporů.

Text: Jiří Havelka

30. 12. 2015


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *