EUR 25.355

USD 24.337

REPO sazba ČNB 4.0 %

Inflace 2.8 %

EUR 25.355

USD 24.337

Mladí lidé chtějí v dnešní době peníze hned na ruku

 

Jak se staví mladí lidé k tématu úspor? Umí si na peníze počkat a uspořit? Nebo si raději vezmou peníze hned na ruku a budoucnost neřeší? Právě na to se zaměřila Modrá pyramida s novou kampaní Klíčová otázka. Kampaň vychází ze známého marshmallow testu, adaptovaného do finančního prostředí. V experimentu bylo zjištěno, že víc jak polovina mladých sáhla po okamžité peněžní odměně.

Loading



 


Průběh experimentu
Celkem 50 mladých lidí (převážně z řad studentů) ve věku 18 – 24 let z celé České republiky se na začátku srpna zúčastnila neobvyklého sociálního experimentu Modré pyramidy postaveného na známém marshmallow testu: Jde o pokus, kdy byl malým dětem nabídnut bonbon marshmallow, který mohly sníst hned. Děti, které dokázaly odolat jednomu bonbonu a počkat si na dva, měly v dospělosti po všech stránkách lepší život. Odolaly pokušení, většinou byly v životě úspěšnější, měly vůli a dokázaly se překonat.
Ale co se stane, když už nepůjde jen o bonbony?
Když jde o vyhodnocování krátkodobých a dlouhodobých benefitů, většina z nás se nechová racionálně. Náš instinkt je preferovat okamžité uspokojení před větší odměnou, na kterou bychom si museli počkat. Bohužel zrovna u bydlení se tento přístup moc nevyplácí. „Průměrný člověk nemá šanci si vlastní bydlení pořídit, pokud není ochotný začít si včas spořit několik let dopředu tak, aby se jeho finanční prostředky postupně navyšovaly. Nicméně nikdy není pozdě tuto diskuzi s dětmi začít. Právě proto Modrá pyramida spustila tento společenský experiment, který má za cíl ve společnosti otevřít diskuzi na téma, jak moc jsou mladí lidé emotivní při rozhodování o penězích a jak je důležité tuto problematiku řešit již od útlého věku,“říká Ondřej Suchý, manažer marketingu Modré pyramidy.
Aktéři dostali od moderátora a hlavního protagonisty kampaně Jakuba Kotka klíčovou otázku: Vezmeš si hned teď 1 000 Kč na ruku anebo si počkáš rok na 2 000 Kč? „Bylo to celkem vyrovnané a do poslední chvíle jsme nevěděli, jak celý experiment dopadne. Je vidět, že mladí lidé nad svojí budoucností a nad otázkou financí čím dál více přemýšlejí, což je velice pozitivní zjištění. Velký vliv v jejich rozhodování hrálo jejich rodinné zázemí a aktuální finanční situace. Výsledek byl i tak velmi těsný. Celkem 54 % mladých lidí raději zvolilo první možnost, kdy si vzali 1 000 Kč a odešli. Naopak 46 % respondentů zahájilo roční odpočet pro získání svých 2 000 Kč,“ popisuje Lenka Lánská z marketingu Modré pyramidy.
Klíčová otázka – kampaň
Kampaň má několik fází – první fáze bez brandingu byla spuštěna 17. srpna 20 vteřinovou upoutávkou směřující ke klíčové otázce, která ovlivní respondentům život a bude jim v rámci experimentu položena. Cílem je zvýšit povědomí o kampani a vzbudit zájem o následné zhlédnutí celého experimentu. Současně s upoutávkou byla spuštěna i speciální webová stránka klicovaotazka.cz, na které běžel odpočet času, který zbýval do odhalení kompletní kampaně. Druhá fáze, tentokrát již s  brandem Modré pyramidy, odstartovala 1. 9. 2020 hlavním  video spotem představujícím dokumentární formou  výsledek celého experimentu. Tato fáze je podpořena jak v online prostředí na sociálních sítích, tak i prostřednictvím PR článků a rovněž ve spolupráci s TV Óčko. Na microsite  www.klicovaotazka.cz je k vidění celý experiment a zájemci se zde dozví, kromě detailů celé kampaně, jak efektivně spořit. Za strategií a kreativou kampaně stojí agentura Brain One, veškerou produkční část kampaně realizovala Modra pyramida in-house pod vedením režiséra Jana Hegara ve spolupráci s agenturou Wesnap a fotografem Adamem Čadou. Internetovou část kampaně obstaral Aleš Klika – online manager Modré pyramidy.
 

Loading

Vstoupit do diskuze 2 komentáře

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.32 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%
Historie vývoje

 

 


Související články

spořit na bydlení

Jak si spořit na bydlení, když už nechcete stavební spoření

Podpora stavebního spoření byla omezena na pouhých tisíc korun státní podpory za rok. A to při úložce 20 000 Kč ročně. Pokud vezmeme v úvahu to, že výkonnost stavebního spoření je velmi nízká a v posledních letech nedokázala ani porazit inflaci, tak je možná čas najít si jiný způsob spoření na bydlení.

Text: Hana Bartušková

Foto: Shutterstock

21. 03. 2024

stavební spoření 2024

Vyplatí se stavební spoření v roce 2024?

V rámci konsolidačního balíčku byla opět snížena podpora stavebního spoření. Přítom ale už v minulých letech víceméně platilo, že šlo o velmi konzervativní formu spoření/investice. Která nedokázala porazit ani inflaci a to ani po započtení státní podpory. Jak je to se stavebním spořením nyní? Vyplatí se a pro koho?

Text: Hana Bartušková

Foto: Shutterstock

05. 02. 2024

Další ročník programu Nová zelená úsporám odstartoval

Státní fond životního prostředí ČR (SFŽP ČR) tento týden po letní pauze spustil příjem žádostí o dotaci do nové etapy populárního programu Nová zelená úsporám (NZÚ). Pro žadatele je připraveno mnoho novinek včetně několika podprogramů, které reagují především na růst životních nákladů v podmínkách ekonomické krize.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

05. 10. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Co stále roste musí klesnout, co stále klesá, jednou poroste.

    8 září, 2020

    Těšíme se.

    Odpovědět

  • teorie versus realita

    22 září, 2020

    teoreticky důvod proč si počkat a vzít si více později
    A) větší obnos peněz B) záloha do budoucnosti
    A teď realisticky když vám někdo nabídne prachy hned teď na ruku jak se říká „HLOUPÝ KDO DÁVÁ HLOUPĚJŠÍ KDO NEBERE“ TAKŽE !!! berte hned protože to že vám někdo něco slíbí neznamená že to splní hlavně když de o lidi a to z mnoha důvodů jen pár příkladů je to podvodník,jeho firma krachne,miniaturní písmenka ve smlouvě právnická hatmatilka prostě vás oškubou z důvodu vaší neznalosti dále je tu možnost inflace či hyper inflace a ten nejhlavnější důvod 99%lidí nikdy neví kdy umře !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    může to bejt ze dne na den či během vteřiny a pokud umřete tak prachy na pohřeb se blízkým hodí hned ne až za rok nebo dva kord pokud jste chudý a nebo si je možná stihnete užít než umřete v tom lepším případě
    takže pokud jde o dlouhodobé stanovisko plánovat max 1 měsíc do předu tj. od výplaty k výplatě s ponecháním rezervy dle možností čim míň vyděláváte tím menší rezerva logicky ideálně 15-30%

    Odpovědět