EUR 25.355

USD 24.337

REPO sazba ČNB 4.0 %

Inflace 2.8 %

EUR 25.355

USD 24.337

15. 03. 2023

0 komentářů

Majitelé snižují cenu zbytečně. M&M Reality umí zajistit prodej o 15 % výhodněji oproti původní nabídce, pomáhá dosah a TV aukce

 

Klesající ceny nemovitostí znamenají pro majitele často bolestivý ústupek. Mnohdy ho však dělají zbytečně – i v dnešní době se totiž dá prodávat takovým způsobem, že kupující jsou ochotni o nemovitost soutěžit. Dokazují to čísla největší tuzemské realitní služby M&M Reality: ta unikátní kombinací marketingových kanálů dokáže zajistit maximum zájemců a v případě, kdy to dává smysl, nabídnout nemovitost v navazující TV aukci. I v dnešní době tak dokáže navýšit vyvolávací cenu nemovitostí v průměru až o 15 %.

Loading



 

Sto tisíc potenciálních zájemců z celého Česka

Aby jakákoli soutěž fungovala i v době klesajícího trhu, prodávající potřebují v podstatě jedinou věc – nadprůměrnou účast. A té se dá dosáhnout jen co největším zásahem zájemců, tedy především nadprůměrnými investicemi do marketingu. V případě M&M Reality to například znamená investovat do prezentace každé nemovitosti částku v řádech desítek tisíc korun. Každá nemovitost je tak představena nejen formou inzerátů na čtyřiceti online realitních serverech a s podporou na sociálních sítích, ale také v tradičních médiích, jako je například rozhlas nebo celoplošné televizní vysílání. Zde prodávaná nemovitost zasáhne i cílovou skupinu, která se v online prostoru nepohybuje. V M&M Reality každá nemovitost osloví více než 100 000 kupujících, proto může prodej vyústit v soutěž kupujících v TV aukci.

Marketing bývá první, co realitky škrtají v hubených letech. Připravují se však o to nejzásadnější – možnost jednat s větším množstvím zájemců a prodat výhodně. Ve výsledku se tak naprostá většina realitek musí spokojit s nabídkou jediného zájemce, což pochopitelně k vyjednání lepší ceny nevede,“ uvádí Zdeněk Václavek, výkonný ředitel M&M Reality. „My jdeme přesně opačnou cestou. M&M Reality nikdy neprodávají prvnímu zájemci, protože téměř vždy by poškodily prodávajícího. Dobře nastavíme počáteční cenu. Do prezentace každé nemovitosti investujeme v mediálním prostoru řády desítek tisíc korun, díky čemuž oslovíme více než sto tisíc zájemců. A poté spustíme férovou TV aukci, kde se i v dnešní době sejdou desítky zájemců z celého Česka.“

Transparentní TV aukce zvyšuje cenu

REKLAMA

Aby TV aukce fungovaly, musí být výhodné i pro zájemce. Toho je možné docílit jen v případě, kdy jsou plně transparentní. TV aukce M&M Reality se maximální otevřeností a jasnými podmínkami vymezují například proti v minulosti rozšířeným obálkovým metodám nebo licitování se zájemci ze strany makléřů.

K realizaci TV aukcí slouží transparentní aukční systém, který vyvinuly přímo M&M Reality. Účastnit se jí mohou pouze autorizovaní zájemci, aby se předešlo jakýmkoli zásahům do jejího průběhu. Data o vývoji TV aukce vidí majitelé i její účastníci přímo v reálném čase. Pro majitele je TV aukce zdarma jako samozřejmý bonus spolupráce s M&M Reality. Na TV aukci navíc skupina vlastní autorská práva pro celosvětové využití.

Jen za poslední tři měsíce prošlo TV aukcemi M&M Reality asi 3 tisíce nemovitostí. Průměrný počet účastníků aukcí v dnešní době sice mírně klesl – v minulosti se počítal často na stovky, dnes má většina nemovitostí dvě desítky vážných zájemců –i to je však dostačující k tomu, aby se podařilo v rámci příhozů zvýšit nabídkovou cenu. Ta za poslední tři měsíce stoupla průměrně o 15 % oproti té vyvolávací. Pouze zlomek nemovitostí navíc v aukčním modelu neuspěje a kupce nenajde. V takovém případě má však majitel jasnou zpětnou vazbu z trhu.

„To jasně ukazuje, že TV aukce jsou i v době klesajících cen efektivním nástrojem,“ vysvětluje Zdeněk Václavek. „Rozhodně se jedná o lepší strategii, než jakou intuitivně volí řada prodávajících – tedy zkusit vyšší cenu a pak případně mírně zlevnit. Anebo jít cestou ‚nízká cena a prodat prvnímu‘. Samotné stanovení nabídkové ceny je dnes totiž jeden z nejklíčovějších momentů. Podcenit ho je jasná cesta k tomu udělat z nemovitosti ležák, který se prodá až za dlouhé měsíce a ještě s řadou významných ústupků.“

Jak pomáhaly TV aukce

Jak aukce fungují v praxi, je možné demonstrovat hned na několika příkladech z tohoto roku – tedy z měsíců, které se již potýkají s celkovým poklesem prodejných cen. Byt 2+kk v panelovém domě v pražské Hostivaři, který byl v aukci nabídnut za 3 330 000 korun, nakonec svému majiteli vydělal o 270 000 korun více. Byt s o něco větší dispozicí 2+1, umístěný v secesním činžovním domě v pražských Vysočanech, pak překonal vyvolávací cenu o více než milion. Namísto 4 000 000 korun za něj nakonec vítězný zájemce zaplatil 5 390 000 korun.

REKLAMA

Rodinný řadový dům z konce osmdesátých let po rekonstrukci v Prostějově, jehož vyvolávací cena byla 5 610 000 korun, se nakonec prodal za 6 995 000 korun. To je o téměř čtvrtinu vyšší cena v době, kdy celorepublikový průměr cen domů klesá. Aukce ovšem ale není vhodnou prodejní metodou jen pro obytné nemovitosti. Pravděpodobně ještě lépe se jí daří prodávat některé nebytové prostory. Zděná řadová garáž v Ostrově, za kterou majitel požadoval minimálně 256 300 korun, se nakonec prodala za 441 300 korun, což je o 71 % více, než na kolik si ji majitel zprvu cenil.

A kdo nemá problém v aukcích připlatit k vyvolávací ceně? Velice často jsou to například sousedé. Mají takto šanci získat nemovitost, který pro ně má výrazně vyšší hodnotu než pro ostatní.
„Máme teď krásný příklad: paní z Mladé Boleslavi, která si koupila v aukci vedlejší garsonku a měla tak šanci zvětšit si svůj byt. Z původní dva plus jedničky má krásnou 3+1,“ uvádí Zdeněk Václavek. „Za garsonku sice zaplatila o 375 000 korun navíc, než byla původní ‚tržní‘ cena. Ale udělala to ráda, protože teď má její byt výrazně větší hodnotu. A stačilo v podstatě jediné, dokázat silným marketingem představit nemovitosti lidem ze sousedství. Spokojena byla ona i majitel.“

Příklady z letošního roku:

2+kk v Praze-Hostivaři

  • vyvolávací cena: 3 330 000 Kč
  • prodáno za: 3 600 000 Kč

2+1 v Praze-Vysočanech

  • vyvolávací cena: 4 000 000 Kč
  • prodáno za: 5 390 000 Kč

Rodinný dům v Prostějově

  • vyvolávací cena: 5 610 000 Kč
  • prodáno za: 6 995 000 Kč

Garáž v Ostrově

  • vyvolávací cena: 256 300 Kč
  • prodáno za: 441 300 Kč

Jak funguje prodejní proces u M&M Reality?

  • Nevynechat jedinou příležitost
    • Nemovitost je nabídnuta nejprve klientům, kteří hledají podobné bydlení, jako MM Reality nabízí.
    • Následně je nabídka umístěna na čtyři desítky realitních webů s aktivní podporou.
    • Prezentována je v realitních skupinách na Facebooku.
    • Následuje propagace na celoplošných rozhlasových stanicích Frekvence 1 a Evropa 2 + rádia MMS 52 v 36 000 spotech.
    • Atraktivní prezentace na TV Prima v rámci vlastního formátu Realitní magazín – díky němu každý týden oslovíme stovky tisíc kupců.
    • Celkový zásah marketingových aktivit je takřka 4 miliony.
    • Pokud se sejde dostatek zájemců, je majiteli navržena transparentní TV aukce.
  • Realizace TV aukce
    • Do TV aukce se zájemci registrují pomocí telefonního čísla a uhrazením vratné zálohy 5000 Kč pomocí platební karty. Zapojit se je možné přímo v jejím průběhu.
    • Pokud se M&M Reality se zájemcem zatím neznají (například z prohlídky), je po něm vyžadována vratná aukční jistina ve výši 5000 korun.
    • Pro vstup do aukce je účastníkovi vygenerován jednorázový SMS identifikátor.
    • Minimální příhoz tvoří zpravidla 5000 korun, omezen je i maximální (nejčastěji 100 tisíc korun).
    • Výsledek je určen do 3 dnů, výběr vítěze aukce přísluší majiteli nemovitosti.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.32 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%
Historie vývoje

 

 


Související články

Starší rodinné domy zdražují, někde až o 13 procent

V Praze vzrostla cena u starších domů meziročně téměř o 5 tisíc korun za metr čtvereční. V Brně a Plzni dokonce o osm tisíc korun. V případě Plzně se jednalo o 13% meziroční růst. Cenovému vzestupu vytvořila prostor výrazná poptávka v kombinaci s nedostatečnou nabídkou na trhu. Vyplývá to z analýzy společnosti FérMakléři.cz.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

22. 11. 2024

Pařížská ulice se umístila opět mezi 20 nejdražšími nákupními třídami světa

V letošním 34. ročníku žebříčku realitněporadenské společnosti Cushman & Wakefield Main Streets Across the World se Česká republika, zastoupena Pařížskou ulicí, umístila na 20. místě. Nejdražší ulicí světa se poprvé stala evropská ulice Via Montenapoleone v Miláně, která předběhla americkou Upper 5th Avenue v New Yorku. Nejdražší ulicí v Asii se stává Tsim Sha Tsui v Hong […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

20. 11. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *