Versace, Fendi nebo Armani vstupují do rezidenčního sektoru
Aktuální analýza Savills „Branded Residences Report“ uvádí, že počet renomovaných značkových apartmánových rezidencí se celosvětově za posledních deset let zvýšil o více než 160 %. Nové značky, lokace a posun ve standardech vybavení hotelů tento sektor posunují na stále vyšší úroveň. Celkem bylo na světě dokončeno více než 690 takových rezidencí a do roku 2030 by se mělo realizovat dalších více než 600.
Mezi původně „nerezidenčními“ značkami se v tomto segmentu napříč světovými metropolemi angažují také prestižní „brandy“ z jiných odvětví jako Versace, Fendi, Armani nebo Tonino Lamborghini. Koncept luxusních apartmánových rezidencí je založen na spojení s prestižní značkou. Jednotlivé apartmány jsou pak nabízeny k prodeji a zároveň jsou obyvatelům k dispozici služby na úrovni prestižních hotelů.
„Do České republiky se koncept luxusních apartmánových rezidencí zatím nerozšířil, v Evropě však není novinkou. V rakouském Kitzbühelu bychom například našli horský projekt Six Senses Residences, v Barceloně pak Mandarin Oriental Residences a v Londýně je ve výstavbě projekt The Whiteley, který také zastřešuje značka Six Senses,“ vysvětluje Lenka Pechová, Senior Research Analyst v Savills.
„Značkové apartmánové rezidence přestaly být doménou luxusních hotelů a rozšířily se mezi další kategorie hotelových řetězců. Mezi nové značky, které se chystají vstoupit do tohoto sektoru, patří dokonce Dolce & Gabbana, De Grisogono, Mama Shelter a Rare Finds,” říká Rico Picenoni, Head of Savills Global Residential Development Consultancy.
TOP 15 nehotelových značek spravujících luxusní rezidence
REKLAMA
Mezi nehotelovými značkami zůstává na prvním místě YOO, nicméně značky jako Pininfarina (Mahindra), Elie Saab a Versace (Capri Holdings) se s největší pravděpodobností v příštích letech posunou v žebříčku na vyšší pozice.
TOP 15 hotelů spravujících značkové rezidence
Pokud jde o samotné hotelové značky, vítězí Four Seasons, The Ritz-Carlton a St. Regis. Poslední dvě značky jsou součástí portfolia značek Marriott International.
Společnost Savills předpokládá, že do roku 2030 budou nehotelové značky tvořit 20 % celkové nabídky luxusních značkových apartmánových rezidencí, což je přibližně o 40 % více než v současnosti.
Z rezidencí, které jsou spojeny s hotelovými značkami, jsou dvě třetiny dokončených projektů spjaty s luxusními hotelovými řetězci. Další hotelové značky spadající do vyšší a vyšší střední kategorie však svoji přítomnost na trhu stále zvyšují a podle prognóz se může jejich tržní podíl v tomto segmentu do konce roku 2030 zvýšit na 50 %, respektive 70 %.