EUR 24.945

USD 22.992

REPO sazba ČNB 3.75 %

Inflace 2.7 %

EUR 24.945

USD 22.992

05. 03. 2024

Luxus expanduje do horských a letních středisek. Prada, Louis Vuitton nebo Armani navrhli i limitované kolekce

 

Společnost Savills zaznamenala výraznou expanzi luxusních značek v dovolenkových destinacích. Některé brandy dokonce navrhly limitované exkluzivní kolekce. Armani Neve je dostupná v lyžařských střediscích Courchevel, Svatý Mořic, Crans Montana a Megève, „LV By the Pool“ má dva pop-up butiky (tj. krátkodobý prodej v kamenném obchodě) pouze na ostrově Zuma Mykonos a Prada uvedla na trh kolekci ASPENX inspirovanou Aspenemv Coloradu. Ke vzniku nových obchodů významných značek Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), Richmont a Armani se přidaly i návrhářské značky Alexander McQueen, Balenciaga, Burberry, Bvlgari a Zimmerman.

Loading



 

„Hlavním důvodem pro expanzi luxusních značek v horských a letních dovolenkových destinacích je, že se po pandemii u movitějších zákazníků zvýšila chuť po cestování. V důsledku toho se v letech 2022 až 2023 zdvojnásobil počet otevřených luxusních obchodů v zimních a letních letoviscích a oproti průměrnému celosvětovému vývoji před pandemií byl nárůst téměř čtyřnásobný,“ říká Lucie Hanuš, marketingová manažerka v Savills.

Tento nárůst je dán jak poptávkou po značkách, tak zvýšenou nabídkou, protože luxusní letoviska a hotely se stále více snaží vytěžit maximum ze svých nemovitostí. Proto ve svých areálech vytvářejí také nákupní ulice s luxusními značkami. Pop-up obchody poskytují mnohostranný přístup, díky němuž se dočasná přítomnost značky v prázdninové lokalitě stává pro zákazníky nezapomenutelným zážitkem.

Začátkem letošního roku otevřela značka Louis Vuitton dva pop-up butiky na ostrově Zuma Mykonos, kde byla k dispozici její limitovaná exkluzivní letní kolekce. Značka také v rámci kampaně „LV By the Pool ovládla místa u bazénů v tomto letovisku. To znamenalo potisk světoznámého monogramu na lehátka, ručníky, a dokonce i na samotný bazén. Umístění a propojení s letovisky také umožňuje značkám rozšířit jejich sortiment a nabídku produktů. Skvělým příkladem je řada Armani Neve, která byla podpořena strategií pop-up obchodů v evropských resortech včetně Courchevelu, Svatého Mořice, Crans Montany a Megève.

Nejen pop-up obchody berou prázdninová místa útokem. Průzkum společnosti Savills zaměřený na alpské destinace odhalil, že Aspen v Coloradu má největší počet stálých luxusních obchodů s devíti velkými značkami od Ralpha Laurena po Van Cleef & Arpels, Dior a Louis Vuitton. V průběhu pandemie se luxusní prodejci, kteří kdysi vyhledávali alpské destinace pro sezónní pop-upy, začali postupně zavazovat k větším, dlouhodobým kamenným prostorám; mezi nově příchozí patří Balenciaga a Overland Sheepskin Co. Významným faktorem tohoto trendu byla poptávka po luxusním lyžařském životním stylu na sjezdovkách i mimo ně; Prada uvedla na trh ASPENX – limitovanou kolekci sportovního lyžařského oblečení a doplňků inspirovanou Aspenem.

Loading

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.05 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%

5.05%
Historie vývoje

 

 


Související články

Krizi dostupného bydlení by mohla odvrátit družstva

Zhruba 1800 nových bytů o výměře 70 m2nebo dvojnásobek 35 m2 garsoniér by bylo možné postavit za uvažovaných 8 miliard korun, které jsou jako státní subvence určené na podporu dostupného bydlení. Propočet vychází z koncové ceny 62 000 Kč/m2, za kterou se podle České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (ČKAIT) v roce 2025 dá vyprojektovat, […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

11. 03. 2025

Komentář: Nic nenasvědčuje tomu, že by měly nemovitosti zlevnit

Čekání na levnější nové byty a rodinné domy se čím dál více začíná podobat čekání na legendárního Godota. Každým okamžikem by mělo přijít, a přesto se příchod neustále odkládá. Lidem, kteří klasické absurdní drama Samuela Becketta ještě nečetli, nebudu prozrazovat, zda se přátelé Estragon a Vladimír vytouženého Godota dočkají. Co ale prozradit můžu, levnější byty […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

06. 03. 2025

Ceny bytů loni vzrostly o silných sedm procent na nový rekord

Ceny všech kategorií nemovitostí v roce 2024 výrazně rostly. Na nový rekord se vyhouply byty, které v posledním loňském čtvrtletí zdražily mezikvartálně o dalších 3,4 procenta, a dokonce tak překonaly předchozí cenové maximum z třetího kvartálu 2022. Za celý loňský rok stouply ceny bytů o celých sedm procent, vyplývá z dat ČSOB Indexu bydlení.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

05. 03. 2025