EUR 25.085

USD 23.972

REPO sazba ČNB 3.75 %

Inflace 2.8 %

EUR 25.085

USD 23.972

07. 01. 2025

1 komentář

Absolutní rekord, na český trh loni vstoupilo 47 nových značek

 

Na český trh v roce 2024 vstoupilo 47 značek, jak vyplývá z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield, která nové vstupy sleduje již 11 let. Jedná se o nejvyšší počet značek, který na česky trh vstoupil, v roce 2023 se jednalo o 40 brandů. Segment F&B a potravin je zastoupen největším počtem značek, stejně jako v minulých letech. V obchodním centru Palladium v Praze otevřela svou vlajkovou prodejnu značka Lviv Croissants a The Box Donut, v obchodním centrum Máj fast food Amerikanos, v obchodním centru Quadrio otevřel gruzínský fresh bar SKA.

Loading



 

Na pražských prémiových nákupních třídách (high streets) se představili například gruzínský fine dining Dergi v Revoluční či ukrajinský fine dining Nai v Kobrové, bubble tea Makamaka v Jungmannové, dále Matcha Crew v Rumunské, bar Nalyvky zi Lvova v Trojanové, prodejna olivových olejů z Francie Oliviers&Co v Dlouhé, či Le Petit Beefbar známého steakhouse řetězce Beefbar na Václavském náměstí.

Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield:  „Zatímco dříve převážná část značek nově vstupujících na český trh přicházela ze západních zemí, nyní vidíme jasný trend, kdy nově vstupující značky jsou z velké části z východu, a to zejména z Ukrajiny, Polska, Slovenska či Turecka. Značky, které jsou na svých domácích trzích velmi silné, často volí Česko jako jednu z prvních zemí při expanzi do západní Evropy. Česko má tak na evropském trhu unikátní pozici, kdy si jej západní značky volí jako vstupní bránu pro expanzi na východ a značky z východu pro expanzi na západ.“

Velkou část nových značek na trhu již tradičně zaujímá segment domácnosti a nábytku. Na trh vstoupila známá značka designových spotřebičů SMEG z Itálie, dekorace Eyemazy, španělský nábytek Kave Home či Alexandra, slovenský vintage nábytek Lavish, luxusní německý nábytek Rolf Benz, či rakouský bytový textil Vossen.

Segment módy je v České republice sice již značně saturovaný, ale stále si drží svou atraktivitu. Na český trh letos vstoupila prémiová značka Bikkembergs s prodejnou ve Slovanském domě, outletová prodejna 19V69 Italia v Fashion Arena Prague Outlet a outletový prodejce španělských značek ChicDeal v Olomouc City, sportovní móda S’portofino s prodejnou ve Westfield Chodov, sportovní multibrand JD Sports ve Foru Liberec či značka oblečení Extreme Hobby v Ostravě. Módu doplnily nové značky doplňků, jako například slovenská optika Eyerim či značka šperků Zen Diamond, anebo prodejna hodinek Tudor na Staroměstském náměstí v Praze.

REKLAMA

Zajímavým a aktivním segmentem zůstává zdraví a krása. Mezi nejvýznamnější příchody patří Parfums Christian Dior v obchodním centru Westfield Chodov, americká parfumerie Le Labo ve Vězeňské či Balmain Hair Couture v Dlouhé. Na český trh také zavítala italská kosmetika Dr. Taffi, která otevřela prodejnu v obchodním centru Westfield Chodov, slovenská klinika IEM Spa v Masaryčce, Sister’s Aroma ve Westfield Chodov a Spa Ceylon na Vinohradské ulici.

Dvěma novými brandy známými ze zahraničí přispělo otevření hotelu W Prague na Václavském náměstí, dříve známým jako Grandhotel Evropa. Zde otevřel již zmíněný fine dining Le Petit Beefbar původem z Monaka, známý též z luxusních destinací jako je Saint-Tropez, Nice, Porto Cervo, Mykonos či Santorini. V hotelu W Prague se též představila pobočka jejich vyhlášené wellness sítě AWAY Spa, nabízející kosmetické procedury, masáže či členské wellness.

Jan Kotrbáček, vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „V roce 2025 plánuje vstup na český trh několik opravdu významných značek, které český zákazník zná velmi dobře ze zahraničí. V druhé polovině tohoto roku je plánované otevření rozšířeného Centra Černý Most, který na český trh přinese nové brandy a nové koncepty stávajících obchodů. Kromě těchto značek, se kterými vedeme pokročilá jednání, již vstup na český trh veřejně oznámily například značky jako Bath & Body Works, Wendy’s Woolworth či Müller.“

Loading

Vstoupit do diskuze 1 komentář

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.11 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%

5.13%

5.11%
Historie vývoje

 

 


Související články

Komentář: Bytový deficit v Praze se nadále prohlubuje

Podle aktuálních dat ČSÚ bylo loni v Praze povoleno celkem 8191 bytů, z toho 6967 v bytových domech. Meziročně jde o výrazný nárůst (+ 43 %), to je však dáno nízkou srovnávací základnou roku 2023. Podstatnější ale je, že se ani loni nepodařilo prolomit 10tisícovou hranici, udávající minimální počet bytů, které hlavní město pro svůj […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

20. 02. 2025

Cena starších domů loni vzrostla nejčastěji o 10 procent

Cena starších domků dále roste. Meziroční vývoj založený na datech za 4. kvartál potvrdil jasný rostoucí trend, kdy zdražení dosahovalo nejčastěji hodnot kolem deseti procent. V některých ze zkoumaných měst sice ceny koncem roku dočasně zpomalily v růstu, v průběhu letoška však lze očekávat návrat k růstu. Vyplývá to z analýzy společnosti FérMakléři.cz.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

18. 02. 2025

Komentář: Státní podpora bydlení? Hlavně už žádné přerozdělování

Statistiky ukazují, že průměrný Čech potřebuje na koupi bytu až 13 celoročních hrubých mezd. Tato statistika počítá s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních, což není žádný luxus. Ani situace s nájmy není příznivá – ceny vytrvale rostou a nabídka je zejména ve velkých městech, jako je Praha, velmi omezená. V rámci letošních sněmovních voleb […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

14. 02. 2025


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Galetta

    8 ledna, 2025

    Otázkou zůstává, zda je to ale dobře. Jako pro nějaké podnikatelské prostředí je to fajn. Každá konkurence je fajn pro spotřebitele, který na ní těží. Ale pak je taky otázka, co je to značka. Samozřejmě že taková manikúra praha 1 https://salonvenita.cz/manikura/ bude těžko konkurovat nějaké nadnárodní značce, která se otevře salon v každém druhém městě.

    Odpovědět