Klienti českých bank si stěžují na výši poplatků, ale banku měnit nechtějí
Z průzkumu společnosti Factum Invenio vyplynulo, že klienti na bankách nejvíce kritizují bankovní poplatky, naopak kladně hodnotí internetové bankovnictví a kvalitu nabízených bankovních produktů.
„V tomto směru nebyly výsledky průzkumu nijak překvapivé, bankovní poplatky označilo 63% dotázaných. Zajímavé ale je, že pokud klient měl následně uvést návrhy na zlepšení, snížení poplatků již uvedlo pouze 11% dotázaných,“ komentoval výsledky průzkumu Lubor Žalman, generální ředitel Raiffeisenbank.
Průzkum mimo jiné naznačil, že velká skupina klientů bank používá pouze základní služby. Zatímco běžný účet nebo kartu má prakticky každý, internetové bankovnictví využívá jen zhruba 50 % dotázaných. Čtvrtina respondentů využívá kontokorent a zhruba 20 % spotřebitelský úvěr či spořící účet. Hypotéku měl každý 11. dotazovaný a největší prostor pro získání nových klientů mají banky u investičních produktů, které využívalo jen pět procent zákazníků.
Další výsledky a doplňující informace naleznete v tiskové zprávě Raiffeisenbank.