Trasa linky D povede z Písnice do stanice Náměstí Míru. Počátek stavby je plánován na rok 2018. V projektu je plánováno i s automatickými vozy, které by měly ušetřit na provozu až 60 miliónů korun ročne. Vozy budou navíc plně průchozí a bez strojvedoucích. Praha se tak po Budapešti stane druhým městem v regionu, kde budou jezdit tyto moderní vlaky. Dopravní podnik počítá s nasazením šestnácti plně automatickými soupravami a hodlá za ně zaplatit 2,8 miliardy korun.
Nástupiště budou od kolejiště dělit speciální stěny, které zabrání cestujícím vpádu pod kola metra. Počáteční náklady chystané varianty jsou sice o 1,7 miliardy korun vyšší než standardní linky, ale dopravní podnik si od nové trasy slibuje lepší reakci na stávající situaci v dopravě. Pokud se totiž budou na nástupišti tvořit kolony, systém automaticky vyšle z depa další vlak na trať. V opačném případě vlaky z trasy stáhne.
Zdroj : Aktualne.cz