Doplaťte částku pro státní podporu! Modrá pyramida vyděsila klienty stavebního spoření
„Chcete státní podporu? Nezapomeňte doplatit stavební spoření.“ Modrá pyramida chtěla upozornit klienty, kolik jim na stavební spoření zbývá doplatit do konce roku pro získání státní podpory. Mnoho klientů ale e-mailem vyděsila.
Účastníci stavebního spoření mají nárok na státní podporu ve výši deseti procent z uspořené částky. Maximálně mohou ale získat dva tisíce korun, pokud vloží na účet stavebního spoření alespoň 20 tisíc korun do konce příslušného roku.
Platíte stavebko pravidelně nebo jednorázově?
Klienti si mohou vybrat z několika variant. Buď vkládají peníze pravidelně každý měsíc, nebo v několika splátkách ročně, anebo mohou splatit vše jednorázově. Mnoho klientů volí variantu jednorázového vkladu na konci roku.
Pokud uzavře klient více smluv o stavebním spoření, vzniká mu pouze jeden nárok na státní podporu. To znamená jedna podpora na jedno rodné číslo. Smlouvy se starším datem mají přednost. V případě, že například vložíte na dvě smlouvy po deseti tisících korunách, pak je připsán státní příspěvek na obě smlouvy rovnoměrně.
Pro získání státní podpory je tedy důležité, kolik peněz vložíte na účet stavebního spoření v daném roce. Zároveň ale musíte odečíst poplatky, které si vezme stavební spořitelna, a přičíst výnosy z vložených peněz z minulých let. Část státního příspěvku tedy můžete získat, i když na účet nepošlete žádné peníze. Pokud ale chcete získat maximální státní příspěvek, musíte na účet stavební spořitelny poslat dostatečnou částku a včas do konce roku.
Víte kolik vám zbývá doplatit?
Stavební spořitelny nechávají na klientovi, kolik a kdy jim na účet pošle. Pokud chcete zjistit, kolik vám zbývá v daném roce doplatit, nebo zda jste peníze v daném roce poslali, nejschůdnější možností je obrátit se s dotazem přímo na stavební spořitelnu.
Modrá pyramida stavební spořitelna (MPSS) se ale v letošním roce rozhodla informovat o stavu účtu klienty e-mailem sama. Důvodem byly množící se dotazy klientů vždy před koncem roku. Klienty s platnou smlouvou o stavebním spoření minulý týden e-mailem upozornila na doplacení částky pro získání státní podpory.
„E-mail jsme klientům posílali letos poprvé. Hlavním cílem bylo sdělení informace, jakou částku by bylo dobré, aby klient dospořil na účet stavebního spoření tak, aby využil plné státní podpory za tento rok,“ uvedla Hana Vaněčková z Modré pyramidy.
Za dobrotu na žebrotu
Většina klientů podle slov Hany Vaněčkové e-mail uvítala, některé klienty ale sdělení vyděsilo. „V některých případech bohužel došlo k tomu, že jsme tento e-mail poslali i těm klientům, kteří mají nastaven trvalý příkaz k zasílání měsíční úložky, a tak v částce nebyly zohledněny úložky za listopad a prosinec,“ vysvětluje Hana Vaněčková.
V jiných případech zase zvolila Modrá pyramida trochu nešťastnou formu. „V některých případech se nám také zřejmě nepodařilo přesně vyjádřit to, že jde o spořicí účet, a tak se někteří klienti mohli domnívat, že jde o jakýsi „dluh“ a to je mohlo zneklidnit. To rozhodně nebylo záměrem,“ říká Hana Vaněčková.
Řada vyděšených klientů se již na stavební spořitelnu obrátila skrze klientskou linku či poradce Modré pyramidy. „Za vzniklé nedorozumění se klientům omlouváme,“ dodává Hanka Vaněčková.