Jak na analýzu rezidenčního trhu?
Zdroj: Pixabay.com
Technologická společnost Flat Zone, která se zaměřuje na rezidenční nemovitosti, připravila vylepšení své aplikace. Pomocí „Studia“ mají mít firmy lepší možnosti k prozkoumávání nových trhů či vyhledávání nových příležitostí. Využívat ji mohou například developeři, banky i investoři.
Analýza trhu s bydlením skýtá řadu obtíží jak pro jednotlivce tak dokonce i pro firmy. „Data z inzertních portálů jsou neúplná a často obsahují chyby, data z katastru nemovitostí jsou u novostaveb až o dva roky zpožděná, dostupné statistiky od analytických firem se liší metodikou i výsledky. Firmy na rezidenčním trhu tak často dospívají k závěru, že si vytvoří vlastní databázi nemovitostí, ze které budou čerpat informace. Toto řešení je nicméně časově náročné a finančně nákladné,“ vysvětluje firma Flat Zone, která se věnuje analýze českého rezidenčního trhu.
Flat Zone proto připravil aplikaci nazvanou „Studio“, která shromažďuje a zpřehledňuje data o prodejích nových i již starších nemovitostí i pronájmech po celé republice. Databázi přitom technologická společnost denně aktualizuje. Kromě investorů a developerů mohou její služby využít i třeba banky.
Šetření nákladů
„Flat Zone totiž poskytuje aktuální informace o výši nájmů a prodejních cenách, tedy v reálném čase či před zápisem do katastru. To je jeden z důvodů, které činí platformu Flat Zone jedinečnou. V České spořitelně využíváme Flat Zone pro posuzování projektového financování v oblasti rezidenčního developmentu. Díky dostupnosti informací, které jiné zdroje nenabízejí, tak Flat Zone podstatným způsobem šetří našim analytikům čas spojený se sběrem a “čištěním” dat,“ uvádí vedoucí projektového financování v České Spořitelny Martina Jůzová.
Přesná analýza vyžaduje i dodatečné náklady. „Běžně se stává, že firmy hledají dostupná veřejná data o lokalitě až ve chvíli, kdy ji potřebují prozkoumat. Zde je velké riziko nepřesných výsledků, protože na sběr a zpracování dat je časový tlak, historická data nejsou k dohledání a kvůli nárazovosti analýz je vyšší riziko nekonzistentní metodiky. V lepším případě firma vyčlení 2 až 3 analytiky, kteří se zabývají stahováním a zpracováváním dat z celého trhu. Toto řešení je nicméně velmi nákladné a kvůli časové náročnosti nedovoluje analytikům zaměření se na samotnou analýzu dat. Díky Studiu naši klienti získají všechna potřebná data na pár kliknutí, navíc za zlomek ceny,“ uvádí projektový manažer Flat Zone Vít Soural.
Zase ty inzeráty
Technologická společnost nabízí také nástroje pro usnadnění investic do nemovitostí větším i menším zájemcům. Například pomocí automatického algoritmu i manuální kontroly jednotlivých nemovitostí má vytipovat vhodné možnosti k investicím. Podle Flat Zone jsou kolující inzeráty v řadě případů chybné či zavádějící.