EUR 25.330

USD 24.057

REPO sazba ČNB 4.0 %

Inflace 2.8 %

EUR 25.330

USD 24.057

Zelená úsporám: Dotace na zateplení a ekologické vytápění pro všechny!

 


 

Stát má své priority ohledně bydlení a ekologie. Podle těchto priorit vytváří dotační programy, motivující vlastníky nemovitostí zateplovat domy či využívat ekologické vytápění. Dosud byly podporovány zejména renovace starých panelových domů. Vlastníci cihlových bytových domů se tak cítili diskriminováni. Již nemusí.

Včera představil nový program „Zelená úsporám“ ministr životního prostředí Martin Bursík společně se svým prvním náměstkem Janem Dusíkem a ředitelem Státního fondu životního prostředí Petrem Štěpánkem. V rámci programu se bude jen v letošním roce rozdělovat 10 mld. Kč, které získal fond a ministerstvo prodejem emisních kreditů, které Česká republika ušetřila díky nižší emisi skleníkových plynů. Z dalšího prodeje až do roku 2012 by mělo do programu plynout až 25 mld. Kč.

„Kjótský protokol nás zavázal snížit v ročním průměru za období 2008 – 2012 naše celkové skleníkové emise o 8 % oproti úrovni roku 1990,“ uvádí zpráva ministerstva a pokračuje: „Naše emise v roce 2008 tak byly reálně nižší o 24 %.“

Kdo může o dotace zažádat?

O dotace může zažádat majitel rodinného či bytového domu, ať už se jedná o fyzické osoby, společenství vlastníků jednotek či družstva. Není rozhodující, zda se jedná o panelový, cihlový či jiný dům, starší dům či novostavbu. Pro každou kategorii domů jsou připraveny specifické dotace.

Kdy o dotace zažádat?

Příjem žádostí o dotace bude zahájen 22. dubna 2009. Není rozhodující, zda žádost o dotaci bude podána před zahájením či po dokončení výstavby či stavebních úprav. Jedinou podmínkou v tomto směru je, že nelze zažádat o dotaci na úpravy, které byly dokončeny před 1. dubnem 2009.

Kde o dotace zažádat?

Žádost lze podat na krajských pracovištích Státního fondu životního prostředí a na pobočkách pověřených bank. Samotný formulář bude od 22. dubna k dispozici též na stránkách http://www.zelenausporam.cz/.

Jak o dotaci zažádat?

Ministerstvo spolu s fondem zveřejnili postup, jakým bude možné o dotace zažádat.

Průběh žádosti o dotaci po realizaci projektu:
– Podání žádosti s fakturou a vyžadovanými dokumenty
– Kontrola a schválení žádosti
– Proplacení dotace na účet

Průběh žádosti o dotaci před realizací projektu:
– Podání žádosti s vyžadovanými dokumenty
– Kontrola a schválení příslibu dotace
– Realizace
– Doložení dokladů o realizaci s fakturou
– Kontrola dokladů
– Proplacení dotace na účet

Samotná žádost a průběh získání dotace by tak měl být jednodušší než u předchozích dotačních titulů. Otázkou ale je, jak bude průběh a schvalování dotací probíhat v praxi…

TIP: Stáhněte si kompletní materiál Zelená úsporám

Dotace… v jaké výši?

Podstatná je také výše dotací, které budou v souvislosti s programem „Zelená úsporám“ poskytovány. Lišit se budou především typem objektu – rodinný dům, bytový dům, novostavba.

Tabulka 1: Pro stávající rodinné domy

Komplexní zateplení

až 1950 Kč/m2 podlahové plochy, max. 50 % nákladů

Dílčí zateplení

až 850 Kč/m2 podlahové plochy, max. 50 % nákladů

Přechod vytápění ze zdrojů na tuhá a kapalná fosilní paliva a elektrického vytápění na zdroje na biomasu s nízkými emisemi

až 60 % nákladů, max. 80 000 Kč

Přechod vytápění na tepelná čerpadla

30 % nákladů, max. 75 000 Kč

Solární systémy na ohřev vody a přitápění

50 % nákladů, max. 55 000 nebo 80 000 Kč (podle typu systému)

Kombinace opatření

dotace na jednotlivá opatření + bonus 20 000 Kč/dům

Zdroj: Ministerstvo životního prostředí ČR

Tabulka 2: Pro stávající bytové domy

Komplexní zateplení

až 1350 Kč/m2 podlahové plochy, max. 50 % nákladů

Dílčí zateplení

až 600 Kč/m2 podlahové plochy, max. 50 % nákladů

Přechod vytápění ze zdrojů na tuhá a kapalná fosilní paliva a elektrického vytápění na biomasu – platí i pro panelové domy

50 % nákladů, max. 25 000 Kč/byt

Solární systémy na ohřev vody a přitápění – platí i pro panelové domy

50 % nákladů, max. 25 000 – 35 000 Kč/byt

Kombinace opatření

dotace na jednotlivá opatření + bonus 50 000 Kč/dům

Zdroj: Ministerstvo životního prostředí ČR

Tabulka 3: Pro novostavby

Pasivní rodinný dům

220 000 Kč/dům

Pasivní bytový dům

140 000 Kč/byt

Vytápění biomasou nebo tepelnými čerpadly

až 60 % nákladů, max. 80 000 Kč u rodinných domů, resp. 50 % nákladů, max. 25 000 Kč/byt u bytových domů

Solární systémy

50 % nákladů, max. 35 000 – 80 000 Kč

Kombinace opatření

+ bonus 20 000 Kč/rodinný dům, případně bonus 50 000 Kč/bytový dům

Zdroj: Ministerstvo životního prostředí ČR

Chcete bližší informace?

Ministerstvo životního prostředí uvádí: „Žadatelům o dotace z programu Zelená úsporám je k dispozici bezplatná informační linka 800 260 500 (PO – PÁ od 8:00 do 16:00) a stránky www.zelenausporam.cz.“

Včera v odpoledních hodinách ovšem byly internetové stránky nedostupné a na bezplatné informační lince se ozývalo pouze: „Promiňte, volaná stanice je obsazena. Zkuste prosím zavolat později.“ Zájemcům o bližší informace přímo od zdroje nezbývá, než doufat, že se situace zlepší.

Loading

Vstoupit do diskuze 35 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.32 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%
Historie vývoje

 

 



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • kubik

    8 dubna, 2009

    Píšete:
    Kdo může o dotace zažádat?
    O dotace může zažádat majitel rodinného či bytového domu, ať už se jedná o fyzické osoby, společenství vlastníků jednotek či družstva. Není rozhodující, zda se jedná o panelový, cihlový či jiný dům, starší dům či novostavbu. Pro každou kategorii domů jsou připraveny specifické dotace.
    Zajímalo by mě,jestli o dotace může požádat právnická osoba.Děkuji.

    Odpovědět

  • Jiří Havelka

    8 dubna, 2009

    Ano, může. Přesná citace z materiálu MŽP a SFŽP je: „Oprávněnými žadateli o podporu jsou vlastníci rodinných a bytových domů, tedy fyzické osoby, společenství vlastníků bytových jednotek, bytová družstva, města a obce (včetně městských částí) nebo podnikatelské subjekty.“
    Ještě je jedna podmínka – celková dotace pro jeden subjekt nesmí přesáhnout 30 mil. Kč.

    Odpovědět

  • Jan Mašlínský

    8 dubna, 2009

    Lepší je koupit si kvalitní nový byt, například v Michli či Malešicích, tam je ohromný prostor k růstu cen v řádu stovek procent.
    já to musím vědět, pohybuji se v realitách již přes 30 let!!!
    Staré sídlištní byty se nevyplatí opravovat, jsou to černé díry na peníze.

    Odpovědět

  • Richard Podhůrský

    9 dubna, 2009

    Naprostý souhlas. Takové zákony jaké příjímají páni poslanci, kteří se na hlasování často ani nedostaví, to je hrůza. Vůbec tomuhle zákonu nerozumím a ani mu nevěřím, Zase je to o nás bez nás.
    Stejně všechny ty peníze shrábnou nějací koumáci, kteří zaměstnají ukrajince, kteří polystyrenem oblepí paneláky, nalakují to na růžovo a vyfakturují si desetkrát tolik, kolik měli náklady. Tihle fiškusové vysají veškeré dotace a na normálního člověka už nic nezbyde, jem ty oči pro pláč, jako vždy.
    Tak to chodí v životě, chudák do ještě větší bídy přijde a panstvo na zámku jen pomlaskává nad tučnou pečínkou a bujaře se veselí.
    Dřív to bývalo lepší, často vzpomínám na staré zlaté časy před třiceti lety. To byla jiná doba, všechno bylo na svém místě a vše bylo v pořádku. Ne jako dnes, kde mladí hejskové se snaží pochytat co nejvíce důvěřivých hejlů a kavek, a odrbat je a oškubat a pak sníst.
    Jak říkám, staré zlaté časy.

    Odpovědět

  • Honza

    3 května, 2009

    Tak začni přemýšlet a staň se pánem 🙂
    Ha ha.
    Nebo zustan chudakem

    Odpovědět

  • Radek

    9 dubna, 2009

    „Dřív to bývalo lepší, často vzpomínám na staré zlaté časy před třiceti lety. To byla jiná doba, všechno bylo na svém místě a vše bylo v pořádku.“
    Pokud považujete zestátněný soukromý majetek „na svém místě“, lidi, co se jim nelíbil názor Strany, za katrem „na svém místě“ apod., tak budiž – v tom případě vám doporučuji zakoupení jednosměrné letenky do KLDR.

    Odpovědět

  • Richard Podhůrský

    9 dubna, 2009

    Dřív, před třicety lety, vše bylo tak, jak to má být. Lidé rozhodovali o lidech, a ne jako dnes. Vsadím se, jste nějaký mladý pásek, který o minulé době neví vůbec nic. Jen to co píší takové plátky, jako třeba MFdnes.
    Ale já, vážený pane jsem býval a TVRDĚ pracoval na městském výboru strany a vůbec se za to nestydím! Doteď jsem na svou práci hrdý. Ano hrdý, co všechno jsme my tehdy dokázali.
    Svazáci udělali pořádný kus práce, například při stavbě na sídlištích. Dneska mladí jen fetují a flákají se po hospodách a prohýří všechny penáze!!
    Mladí dnes nemají k práci žádný vztah, stejně jako vy. Chtěli by se jen rychle napakobvat!!!
    Za mých mladých let jsme chodili na dnešní Senovážné náměstí, do té budovy na rohu, kde bývala centrála SSM, k panu Mohoritovi. Byl to takový milý pán, vždy si na nás i při svém vytížení prací našel čas!! a sbírali jsme s pionýry starý papír, 50 halířů nám dávali za kilo, a to byly tenkrát nějaké peníze!!! žili jsme si jako králové, pivo bylo za 1,70, chleba za 1,30.
    Dnes vládne kapitalista tvrdou rukou a nestydí se vykořistovat pracující lid. Ale vše se zase obrátí a my to tu převezmeme!! Čím dál tím víc lidí se nemůže dočkat návratu vlády lidu, milej pane!!! počkejte u voleb, my vám ukážeme!!!

    Odpovědět

  • Dzanek

    3 května, 2009

    A jste si jisty, ze vsichni mladi si rezim vybiraji?
    A ze dnesni dobu buduji mladi?
    Nebo nam sve zkusenosti a moudra predavaji starsi generace?????
    Hmm…????

    Odpovědět

  • Vojtík

    9 dubna, 2009

    Copak před třiceti lety!
    Ale představte si tu pohodu před deseti lety:Takoví volové,jako jste vy,neměli internet a člověk se při hledání hodnotných příspěvků v diskusích nemusel přehazovat vidlema takové bláboly,jaké píšete.
    Dneska už dají internet každému a ruku na srdce:je to dobře?

    Odpovědět

  • Richard Podhůrský

    9 dubna, 2009

    Já jsem bývalý předseda uličního výboru strany ty mladej hejle!!
    Zakládal jsem ve dvacátých letech buňku strany na Žižkově.
    celej život jsem tvrdě a těžce pracoval, zasloužím si příjemně strávený podzim života. Za své úspory jsem koupil 3 menší činžovní domy na Vinohradech i snájemníky, internet mám doma na počítači. Je správné, že mám internet, mohu si psát například s panem Dolejšem a informovat ho tak z první ruky, kdo je proti straně a kdo bude hlasovat ve volbách pro stranu.

    Odpovědět

  • Radek

    9 dubna, 2009

    Pokud vaše příspěvky myslíte vážně, tak je to opravdu tragické.

    Odpovědět

  • Richard Podhůrský

    9 dubna, 2009

    Ve straně jsem od 15 let, zakládal jsem jednu z prvních buněk ve dvacátých letech. Však jsem za to převzal od Klementa Gottwalda čestnou plaketu, kterou mám dodnes na čestném místě vystavenou v obýváků.
    Jsem hrdý zapálený komunista.
    Pracoval jsem zprvu u soustruhu v ČKD, pak si všimli mého talentu pro práci s lidmi, a pak následoval můj rychlý postup ve straně. Já byl vždycky pro pluralitu a vyjádření názoru, ale všeho s mírou!! Jak někdo začal napadat samu podstatu, škodit straně, tak bohužel jsme s tím museli udělat, prostě jak bych to řekl, prostě jsem s někým takovým museli skoncovat.
    Vždycky jsem mladým říkal, aby měli nějaký vzor, ke kterému by mohli vzhlížet, třeba soudruha Lenina, nebo Gottwalda, nebo generála Čepičku, nebo soudruha Štěpána.
    Mládí má zelenou, tak to má být. Prostě jak to jednou moc pěkně vyjádřil soudruh Jakeš na sjezdu, mládí má zelenou, ale vocaď pocaď, soudruzi. Abysme neskončili s naší krásnou republikou a naší komunistickou stranou někde, kde být nechceme.
    Práci čest!!

    Odpovědět

  • Radek

    9 dubna, 2009

    😀 tak to smekám – kolem stovky let a takto ovládat práci s počítačem.

    Odpovědět

  • Richard Podhůrský

    9 dubna, 2009

    My ještě neptříme do strého železa.
    Zase tu zavedeme povinného pionýra, občanky, každý z těch dnešních mladých bude mít práci a razítko v občance, zas bude pomocná stráž VB strážit a bdít nad pořádkem v ulicích, zas budou uliční výbory.
    všechno to přijde po podzimních volbách!! prostě to tu se soudruhy zas převezmeme!! Převezmem tuhle zplundrovanou republiku a vystavíme tu krásnou socialistickou vlast bez vykořistovatelů!!!
    Soudruzi my to dokážeme!!

  • Duanek

    3 května, 2009

    Zakazete internet, zavrete hranice, takovy jako jsem ja (mam jiny nazor) zastrelite, nebo zavrete, nebo spis povesite jako priklad pro ostatni.
    Vsechno znarodnite a VY budete sedet na vrcholu, vsechno ridit a rochnit se opet jako prasata!!!
    Bude vsude krasne, hezky a dobre….proste raj na zemi….¨
    Potom vtrhnete do Sloveska a reknete, ze musime byt opet Ceskoslovensko….

  • Richard Podhůrský

    9 dubna, 2009

    Já volil vždy komunistickou stranu. Ta jediná má budoucnost!!
    Letos na podzim přijde konečně naše velké vítězství, převezmem to tady a budete se divit, vy sabotážníci. Kdo nejde s námi, jde proti nám, prostě je to tak, Tak nějak to moc pěkně řekl soudruh Čepička na shromáždění Lidových Milicí v památném roce 1948 a platí to pořád!!
    To si prostě vy mladí uvědomte!!
    vy jste nic nedokázali, to my, my komunisté jsme tu všechno postavili, vytvořili, a vy jen přícházíte k hotovému. Strana a vláda je vždy na prvním místě!!!!
    Já nejsem žádná študovaná hlava, živil jsem se vždy rukama, ale to že je strana na prvním místě pochopí i tamhle Jenda a Vašek. Prostě tak to je, soudruzi!!
    Já hovořil před tisícovkou lidí, když byly sjezdy Lidových Milicí, a všichni mi naslouchali. Slyšeli byste špendlík na zem spadnout!! A ten aplaus!!!
    A ta jednomyslná rozhodnutí, žádné přeslapování na místě jako dnes!!!
    A my to tu zas převezmem, už se na to chystám, zas tu zavlají rudé prapory v ulicích, jen počkejte!!! My totiž se staráme o lidi a lidi nás zas demokraticky zvolí, tak jako dřív!!

    Odpovědět

  • Radek

    9 dubna, 2009

    To jste tedy vybudovali. Rakousko bylo po 2. světový na tom hůř než Československo. A jak to dopadlo po 40 letech vlády komunistů? Tragédie je slabé slovo.

  • Richard Podhůrský

    9 dubna, 2009

    Milej pane, to není naše chyba. Za to mohou Ti, kteří nám házeli klacky pod nohy.
    řídit republiku to není jako koukat na televizi a popíjet pivko!!
    to chce kumšt, to chce skutečnou osobnost, jako třeba tadyhle soudruh Jakeš nebo Bilak. To jsou skutečné kapacity v řízení!!!
    Prostě tak nějak to je soudruzi. Já dostával papír takový přehled od strany , kdo si vydělá víc než 100 000 ročně. To bili tihle jandové, a Vondráčkové, Ti proti nám sice nešli, ale třeba tahleta Zagorová. Milá holka je to, prostě, ale má 600 000 ročně a tak dál soudruzi. Prostě tak to je!!!
    tihle šli proti nám, a kalili vodu!!!
    Měli jsme tu tehdy poslat tanky do ulic, ted uz je pozde, na tohleto, ale pockejte na podzim, zas tu zavedem poradek!!!

  • Richard Podhůrský

    9 dubna, 2009

    To se zas projevilo mládí! Abyste mi rozuměli, já jsem pro mladou krev a to všechno kolem, ale musí být také nějaká úcta k základním hodnotám, ke starým lidem, kteří měli těžký život a něco dokázali.
    Já byl předsedou městského výboru strany, já měl velikou zodpovědnost za vás za všechny. Republiku jsme si rozvracet nedali!!
    Pokud se neco neodhlasovalo jednohlasne, udelali jsem panelovou diskuzi a vecnymi argumenty jsme dosahli jednomyslneho rozhodnuti.
    Drive jsme zaskodniky a ilegalay proste snadno mohli od spoecnosti izolovat, dnes to bohuzel tak jednoduche neni. Ale my to tu jednou vsechno prevezmem!! Zas bude poradek, pockejte na volby na podzim.
    Tady v Praze mame silnou kadrovou zakladnu!!!

    Odpovědět

  • Dzanek

    3 května, 2009

    Co to tady placate? Jednohlasne jste odhlasovali :)))
    Snad jste chtel napsat, ze ten kdo nesouhlasil, tak dostal do drzky a pak sel do basy….
    Asi jste to myslel a myslite dobre, ale hrubou silou neco resit?
    Proc asi komunisti „pro lidi“ v 89 padly?
    Proc byly demonstrace lidu?
    Hmmm….zeby bylo neco v neporadku a lidem se to nelibilo?

    Odpovědět

  • Radek

    9 dubna, 2009

    Vy to snad opravdu myslíte vážně.
    Převezmete to a všechny, co s vámi nebudou souhlasit, pošlete za katr. To je ta „lepší společnost“.

    Odpovědět

  • Richard Podhůrský

    9 dubna, 2009

    Tady zas někdo vykřikuje něco o demokracii.
    Já jsem pro to, aby každý, prostě tak nějak, jako vyjádřil svůj názor prostě. Ale všeho vocaď pocaď, soudruzi!!!
    Kdo boří samotné základy republiky a staví se proti nám, toho musíme v zájmu společnosti postavit mimo. Prostě, i kdibisme ho měli třeba zavřít na doživotí, a to bi stálo pěkný peníze tuhlenctu společnost, takž i kdybysme ho měli rovnou ke zdi postavit, mi to uděláme!!
    zase budou polní soudy se záškodníky, soudruzi, a zase bude pořádek.
    staré zlaté časy

  • Vojtík

    9 dubna, 2009

    Mně to spíš připadá,že vás už přestala bavit role Ludwiga Soboty.

    Odpovědět

  • Michal

    9 dubna, 2009

    Šmejde komunistickej, měli vás všechny pověsit a postřílet, byl by od vás pokoj. Doufám, že chcípneš hlady, až nebude na důchody, ty pako!!

    Odpovědět

  • Pako

    23 května, 2009

    Tohle ceka predevsim Tebe a Tobe podobne priteli. Kapitalismus se nesere s nikym.

    Odpovědět

  • Dzanek

    3 května, 2009

    A ze vsechno kdysi bylo a meli jsme se jak v raji???
    Ha ha….
    Porad zapominate na to, ze populace starne, takze logicky tento stav neco stoji….
    Cetl jsem stary komunisticky clanek:
    Mlady pionyre od roku 2000 neco, si budes zit dobre a nebudes timto tempem rustu dale pracovat 🙂 to jsou ale keci…

    Odpovědět

  • Vašek

    9 dubna, 2009

    Máš pravdu Richarde, přesně tak to chodí

    Odpovědět

  • Libor Šubrt

    9 dubna, 2009

    dotací má být pro všechny, ale vyvstává zde mnoho kardinálních otázek ohledně podání žádostí. Nečetl jsem celé znění zákona, proto se neorintuji zcela přesně ve všech jeho nuancích, ale každopádně mohu říci, že například úvodní část se mi nějak nezdá.

    Odpovědět

  • ubyqupex

    13 března, 2010

    KgN3d1 vmdpitrlfvur, [url=http://jupolqeimzii.com/]jupolqeimzii[/url], [link=http://nurtlcbixpxs.com/]nurtlcbixpxs[/link], http://bbcdgijbonzm.com/

    Odpovědět

  • Zdenka Onderková

    9 dubna, 2009

    Stačí si hlídat termín podání žádosti a peněz by mělo být dost pro všechny, pánové. Můj manžel se už připravuje, jak zateplí náš barák v Úvalech u Prahy.

    Odpovědět

  • Radek

    9 dubna, 2009

    Rád bych tomu věřil. Jenže někde jsem četl, že jen na renovaci paneláků bude zapotřebí 400 mld. Kč. A v tomhle programu jich je jen 25…

    Odpovědět

  • Dzanek

    3 května, 2009

    Tak cti poradne. Techto 25 mil. je na nepanelove domy…. Ach jo

    Odpovědět

  • vševědoucí

    8 dubna, 2009

    Tak to bys měl taky vědět, že máš dodržovat léčebný režim předepsaný tvým psychiatrem.

    Odpovědět

  • Radek

    8 dubna, 2009

    Asi jste nepochopil, že dotace nejsou jen „na staré sídlištní domy“. Trochu smutné na člověka, který „se pohybuje v realitách již přes 30 let!!!“ :-).

    Odpovědět

  • Jan Štaff

    3 září, 2016

    nějak mi uniká, čemu říkáme dílčí a komplexní zateplení. Mám řadový dům, nová zateplená střecha, nová okna a garážová vrata.Co by se nás týkalo v případě zateplení fasády?

    Odpovědět