Pět nejobvyklejších chyb, které děláme při pojištění
„Lidé se velmi špatně orientují v rozsáhlé nabídce pojišťovacích produktů na trhu a navíc často nedovedou správně definovat své požadavky a potřeby. Proto nově přicházíme s nabídkou bankopojištění, kdy na vybraných pobočkách banky klienti naleznou pojišťovací specialisty, kteří jim rádi poradí s pokrytím jejich potřeb. Navíc mohou získávat zajímavé cenové výhody plynoucí z toho, že současně u ČSOB čerpají jak její bankovní, tak pojišťovací služby. A všechny na jednom místě,“ říká Petr Hutla, člen představenstva a vrchní ředitel ČSOB pro Specializované bankovnictví a pojištění.
Chyby by se daly podle průzkumu shrnout do pěti položek:
1. Nedbalá péče o pojistné smlouvy
Jedná se o velmi častý problém. Lidé si sjednají pojistku, a i když pak svou domácnost zvelebují, pojistnou částku nemění. Podle průzkumu polovina lidí s pojištěním domácnosti neupravují pojistnou částku podle skutečné hodnoty a zařízení bytu či domu. Jenže při pojistné události pak mohou nastat problémy a lidé nedostanou takovou pojistnou částku, kterou by měli.
Pojistná částka by se měla změnit i tehdy, když hodnota vybavení klesla. V takových případech nezměnilo svou pojistku 67 procent oslovených.
REKLAMA
2. Životní pojištění není ochrana
Lidé sice většinou vědí, kolik za své životní pojištění platí měsíčně, ale celkovou částku, na kterou je pojistná smlouva uzavřena zná jen 39 procent pojištěných. V průzkumu se objevovaly i odpovědi, že je divné počítat se smrtí někoho blízkého, nebo že rodina vždy všechny situace zvládne vyřešit. Jenže neštěstí bohužel nechodí po horách, ale po lidech a stát se může cokoli.
3. Nerozvážné změny v pojištění
Většinou se nevyplatí životní pojištění zrušit a přejít k jiné pojišťovně. Přitom o změně uvažuje 26 procent dotázaných a skoro 60 procent své životní pojištění v minulosti změnilo. Pokud se rozhodujete, zda od své stávající pojišťovny odejdete, či nikoli, vše si pečlivě rozmyslete a hlavně spočítejte. Pokud totiž změníte pojišťovnu, zruší se vám celá spořicí složka a vy dostanete jen odbytné.
REKLAMA
4. Lidé neznají obsah smlouvy
I když jsme psali, že pojištění nepečují o své smlouvy v rámci pojištění domácnosti, pořád tomuto produktu ale rozumí víc, než havarijnímu pojištění. Informace, jako jsou například rizika, na která je vozidlo pojištěné, zná přesně jen 41 pojištěných. Výši sjednaného bonusu pak dokonce jen třetina dotázaných.
5. Kdo se vlastně stará o pojištění
Pátou a poslední nejčastější chybou je rozložení úkolů v rodině. Muži tvrdí, že se o pojistné smlouvy starají oni, ale ženy s nimi absolutně nesouhlasí. Ženy většinou odpovídaly, že se o pojištění starají společně. Pak je problém v tom, že se o pojistku nakonec nestará nikdo, protože to měl za úkol ten druhý.