24. 07. 2014
Subjekty:
FINEP HOLDING
Češi se při koupi bytu stále více zaměřují na lokalitu, ve které se nachází
Téměř 80 % Čechů se při hledání bytu soustředí na to, v jaké lokalitě se nachází – jaká je zde občanská vybavenost. Je to zásadní parametr pří výběru vhodné lokality. Ale nikoli jediný. „Druhou nejčastější podmínkou je rušnost lokality – příliš exponované místo je problémem pro téměř 70 % dotázaných. Téměř 60 % respondentů se pak zase soustředí na množství zeleně,“ představuje výsledky průzkumu veřejného mínění Tomáš Pardubický, generální ředitel společnosti FINEP. Svou roli ale hraje také například vzdálenost domu od stanice MHD. Na tu se soustředí 57 % lidí. Vzdálenost od přírody (parky, apod.) pak hraje roli pro 54 % lidí.
„Je zajímavé, že vzdálenost lokality od MHD je důležitější pro ženy (o 10 % více), než pro muže. Stejně tak občanskou vybavenost více sledují ženy (82,2 %), než muži (73,6 %). Rušnost dané lokality je naopak faktor významnější pro muže (72,1 %), než pro ženy (64,4 %),“ přináší podrobnější výsledky průzkumu Pardubický.
Při výběru lokality hraje roli také vzdělání – lidé s vyšším vzděláním se zaměřují spíše na vzdálenost od MHD, množství zeleně, vzdálenost od přírody a rušnost lokality, lidé s nižším vzděláním si lokalitu vybírají spíše podle vzdálenosti od služeb, občanské vybavenosti. Naopak tolik nelpí na zeleni či přírodě.