07. 06. 2018
Subjekty:
Asociace českých stavebních spořitelen
Barometr obliby spoření: rostla popularita produktů, které mají fixní úrokové sazby
Rating stavebka vystoupal v aktuálním vydání barometru na 58 %, což znamenalo upevnění prvního místa. Nejvíce si polepšil termínovaný vklad, jehož obliba se zvýšila o 7 procentních bodů. Dva kvartály po sobě rostou i spořicí konta.
„Roste obliba produktů, které mají danou úrokovou sazbu. Je to logické: stavební spořitelny a banky postupně zvyšují úrokové sazby spořicích produktů. Lidé to začínají vnímat a odráží se to také v barometru,“ upozorňuje Jiří Šedivý, tajemník AČSS.
Právě asociace je zadavatelem průzkumu, který každé čtvrtletí přináší výzkumná společnost IBRS. Ptá se vždy tisíce respondentů, jaký spořicí produkt považují nyní za zvlášť zajímavý. Dlouhodobě ho vede stavební spoření. „Důvodem však může být nejen dost zajímavé úročení vkladů, které se státní podporou vyšplhá nad 3,5 % ročně, ale také fakt, že stavebko je nejen spořicí produkt, ale nabízí také výhodně úročené úvěry,“ dodává Jiří Šedivý.
Oproti předchozímu čtvrtletí si pohoršily hlavně produkty bez fixní úrokové sazby. Jde o penzijní spoření, které pokleslo o 5 procentních bodů na současných 47 %. Životní pojištění ubralo 3 procentní body a spoření do matrace se po růstu termínovaného vkladu propadlo na poslední místo s oblibou 22 % populace.