23. 11. 2020
Subjekty:
Stavební spořitelna České spořitelny
Buřinka připravila pro své klienty postižené pandemií individuální odklady splátek bez negativního dopadu do registru dlužníků
Buřinka je stejně jako její mateřská společnost Česká spořitelna připravena pomoci všem klientům, u kterých v důsledku pandemie přetrvávají problémy a dostávají se tak do potíží se splácením úvěrů. Svým klientům, fyzickým osobám, Buřinka nabízí individuální odklad splátek na 3 měsíce nebo snížení splátek na 6 měsíců. Posuzování odkladů splátek bude probíhat individuálně. Odklad splátek bez negativního dopadu do registru dlužníků, tzv. COVID restrukturalizaci, může získat klient, který nebyl v posledních 15 měsících ve zpoždění se splátkami. V případě právnických osob bude záležet především na individuálním posouzení jejich finanční situace.
„Současný nouzový stav, vyhlášený vládou, se negativně dotýká lidí v mnoha profesích, kteří díky tomu nemohou aktivně vykonávat svoji činnost a dostávají se do finančních problémů. Všem našim klientům, kteří se v této nelehké situaci ocitli, jsme připraveni pomoci. Aby však naše pomoc byla maximálně efektivní, je potřeba, aby s námi včas a otevřeně komunikovali,“ uvádí Libor Vošický, předseda představenstva Stavební spořitelny České spořitelny. A dodává: „Buřinka si zakládá na jednoduchosti a proto i forma žádosti o odklad splácení případně snížení měsíčních splátek je jednoduchá a zcela online.“
Co dělat, pokud jste v důsledku pandemie přišli o celý příjem nebo jeho část a nemůžete splácet?
- Pro fyzické osoby je připravena žádost v podobě webového formuláře nebo mohou zavolat na specializovanou +420 956 777 385, kde jim vyškolený personál poradí, jak postupovat. Linka je k dispozici ve všední dny mezi 8:00 až 18:00 hod. Obecně platí, že jim můžeme nabídnout:
- odklad splátek na 3 měsíce
- snížení měsíčních splátek (až na 20% aktuální splátky, min. 500 Kč)
- Právnické osoby (bytová družstva a SVJ) se mohou obracet se žádostí o individuální posouzení na email: burinka@burinka.cz nebo telefonní číslo: +420 956 772 000.
Využije-li klient individuální odklad splátek (nebo snížení měsíčních splátek), bude uveden v registrech dlužníků?
- Klienti z řad fyzických osob, kteří nebyli v posledních 15 měsících v prodlení s žádnou splátkou a aktuálně nemají negativní záznam v registrech dlužníků, nebudou označeni negativním záznamem v registrech dlužníků.
- U firemních klientů, kteří nebyli v posledních 15 měsících v prodlení s žádnou splátkou a aktuálně nemají negativní záznam v registrech dlužníků, bude dále záležet především na individuálním posouzení jejich finanční situace.
- Klienti, kteří byli v posledních 15 měsících v prodlení se splácením nebo mají negativní záznam v registrech dlužníků, mohou získat individuální odklad splátek (a to i delší než 6 měsíců), ale vzhledem k regulatorním požadavkům je budeme muset tzv. negativně označit v registrech dlužníků.
Využíval-li klient již odklad splátek v průběhu března-října 2020 a nyní využije nový individuální odklad (nebo snížení splátek), bude uveden v registrech dlužníků?
Samotný fakt, že individuální nebo firemní klient využíval od března do října 2020 odklad splátek v rámci moratoria, není důvodem pro tzv. negativní zápis do registru dlužníků.
Více informací je k dispozici na www.burinka.cz nebo na bezplatné lince 800 120 120.