22. 06. 2017
Chceme změnit trh: Zonky mění marketingovou strategii, chce masovou službu a do tří let 10 % trhu
Online platforma kde lidé půjčují lidem o prázdninách oslaví první půjčenou miliardu. Měsíční objem půjček vyrostl pouze za květen o 120 procent a v červnu Zonky očekává ještě lepší výsledky. Nový CEO Pavel Novák, který nahradil Lucii Tvarůžkovou, plánuje vybudovat masovou službu, která si však zachová svou tvář.
![]()
Zonky mění také marketingovou strategii. “Doposud jsme se zaměřovali hlavně na budování brandu. Ten máme silný, podařilo se nám vybudovat lovebrand, který by podle našich průzkumů 8 z 10 lidí doporučilo. Teď je čas zaměřit se na navyšování prodejů a tím směrem půjde i náš marketing,” říká Pavel Novák. Růst ovšem nechce tím, že by rozšířil segment. “Stále se chceme zaměřovat na zdravé půjčky soukromým osobám a také OSVČ. Chceme nabídnout nejlepší a nejlevnější službu,” vysvětluje Pavel Novák a dodává, že na rozdíl od bank Zonky umějí s živnostníky pracovat a vidí v tomto segmentu příležitost.
Zonky si zakládá si na tom, že má nejlepší řízení rizik ze všech p2p platforem. ”Investice je u nás přesně oceněná z hlediska své rizikovosti, tím se odlišujeme od ostatních. Na podzim navíc chystáme pojištění schopnosti splácet, které ochrání jak investory, tak lidi, kteří si u nás půjčují,” říká Pavel Novák. V srpnu největší český poskytovatel p2p půjček otevře sekundární trh pro investory. Těch má aktuálně 11,5 tisíce a další zájemci jsou na čekací listině.
Tisková zpráva: Zonky
![]()


