20. 12. 2016
Subjekty:
Českomoravská stavební spořitelna
Co si Češi přejí k Vánocům? Lepší bydlení, dovolenou, ale myslí i na druhé…
Obyvatelé České republiky by nejraději od Ježíška dostali nové vybavení do domácnosti či dovolenou se svými blízkými. Řada lidí ale nemyslí jen na sebe, upřednostnila by pomoc potřebným, ať už formou darů pro někoho ve svém okolí nebo pro různé nadace či fondy. Objevují se ale i netradiční přání, např. nový náhrobní kámen, liščí kožich nebo odvolání konkrétních lidí ze stavebních odborů a městských úřadů blokujících rekonstrukce klientů.
Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS) v rámci svého věrnostního programu Získejte u Lišky uspořádala velkou vánoční soutěž. Zájemci mohli napsat své přání na vánoční dárek v hodnotě až 60 tisíc korun, ČMSS toto přání splnila tomu, kdo získal v následném hlasování nejvíc hlasů. Celkem se v soutěži sešlo více než 4800 přání, vítězka si k Vánocům přála velkou televizi. „K vítězství možná přispělo to, že zájemkyně slíbila všem dětem ze sousedství promítání pohádek a napečení minipizzy J,“ uvedl vedoucí digitálního marketingu ČMSS Tomáš Peterka.
Ze zaslaných téměř pěti tisícovek přání nejvíce mířilo na nábytek a vybavení domácnosti (16 %), elektroniku (19 %) a rodinnou dovolenou (18 %). Mezi elektronikou přitom převládaly počítače, telefony a tablety, bílá technika i foťáky. Velká část populace by zřejmě ráda vylepšovala bydlení nejen novým vybavením, řada přání mířila i na rekonstrukce, nákup stavebnin, vylepšení bytu jako celku či zahrady. Ani další početné skupiny nejsou nijak překvapivé, míří do kategorií automoto a sport.
„Velmi nás překvapil zájem lidí pomáhat potřebným. Objevilo se několik set přání na pomoc znevýhodněným lidem ve svém okolí, podporu různých charitativních organizací. Rozhodli jsme se proto ještě navíc finančně podpořit několik charitativních projektů zaměřených na zvířecí útulky,“ dodal Tomáš Peterka.
Mezi přáními se objevila i řada netradičních či zábavných proseb mířících např. na zakoupení hrobu či náhrobního kamene, „odstranění“ některých úředníků, pořízení liščího kožichu či uštknutí kobrou královskou. „S takovými přáními asi klientům nepomůžeme. Objevilo se ale i přání na méně papírování a byrokracie v ČMSS, na tom už naopak pracujeme – věřím, že tohoto klienta potěšíme příští rok dalšími novinkami v elektronizaci našich služeb,“ uzavřel Tomáš Peterka.