EUR 25.355

USD 24.337

REPO sazba ČNB 4.0 %

Inflace 2.8 %

EUR 25.355

USD 24.337

Dvě třetiny Čechů se bez připojení k internetu neobejdou ani na dovolené

 

Přestože letní měsíce většina lidí využívá k tomu, aby si odpočinuli, vymanili se ze stereotypu, který zažívají v práci a doma, a zkrátka na chvíli „vypnuli“, jsou věci, bez kterých se neobejdou ani na dovolené. Více než 60 % lidí si například nedovede představit své volno bez možnosti připojit se k internetu a být online.

Loading



 


Potřeba být neustále informován o aktuálním dění je často silnější než touha po klidu a relaxaci. Jak ukázaly výsledky průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisen stavební spořitelnu, je pro 62 % lidí důležité, aby v místě, které si vybrali pro svou dovolenou, byla bezplatná Wi-Fi, v případě zahraničního zájezdu tento požadavek uvedlo dokonce 71 % respondentů. „Pro lidi je důležité zůstat v kontaktu s ostatními, a to i během dovolené. Nejde ale o pouhé získávání informací, souvisí s tím i opačná potřeba dát o sobě vědět a sdílet své zážitky prostřednictvím sociálních sítí či dalších platforem,“ říká Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.
Jako nezbytná se pro velkou část lidí ukázala také klimatizace, tu vyžaduje 53 % lidí, při zahraničním pobytu ji jako důležitou označilo celých 72 % dotázaných. Nejvýznamnějším kritériem při výběru destinace a konkrétní lokality je však jídlo. „Pro 85 % respondentů je důležitá možnost nakoupit si potraviny, 81 % hledí i na dostupnost restauračních zařízení. Necelé dvě třetiny lidí, přesněji 64 %, pak chtějí mít na dovolené takové zázemí, aby si mohli sami uvařit. I z tohoto důvodu získává na popularitě ubytování v soukromí typu Airbnb,“ dodává Molnárová.
Přestože pro někoho jsou neodmyslitelnou součástí prázdninových radovánek také večírky a návštěvy barů, při výběru destinace nejsou podstatné. Pouhých 20 % respondentů uvedlo, že se kromě jiného rozhodují také podle toho, jaké nabízí daná destinace noční vyžití. Ještě méně důležitou roli hraje nakupování oblečení. Možnost obohatit svůj šatník během dovolené o nové kousky považuje za významné jen 17 % lidí.
Zdroj dat: NMS Market Research, vzorek 1 000 respondentů.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.32 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.1%

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%
Historie vývoje

 

 


Související články

Starší rodinné domy zdražují, někde až o 13 procent

V Praze vzrostla cena u starších domů meziročně téměř o 5 tisíc korun za metr čtvereční. V Brně a Plzni dokonce o osm tisíc korun. V případě Plzně se jednalo o 13% meziroční růst. Cenovému vzestupu vytvořila prostor výrazná poptávka v kombinaci s nedostatečnou nabídkou na trhu. Vyplývá to z analýzy společnosti FérMakléři.cz.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

22. 11. 2024

Města slibovala snížení daně z nemovitostí po jejím rekordním nárůstu. Jaká je realita?

Vlastníci nemovitostí se na jaře potýkali se skokovým nárůstem daně z bytových a nebytových jednotek, pozemků a staveb, který nastal s účinností vládního konsolidačního balíčku. Daň vzrostla průměrně o 80 %, někde však až pětinásobně. V reakci na to vybraná města svým obyvatelům přislíbila do příště daň snížit, protože ji mohou ovlivňovat nastavením různých „svých“ koeficientů. Jak se situace nakonec […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

13. 11. 2024

Ještě čekáte s koupí bytu? Ty starší jsou o 9 až 16 procent dražší než loni

Nová data o cenách starších bytů jen potvrdila, že trh s nemovitostmi výrazně ožívá. Lidé akceptují úrokové sazby hypoték a pořízení vlastního bydlení nechtějí dále odkládat. Průměrné ceny starších bytů byly během letošního léta o 2 až 5 procent vyšší než na jaře. V meziročním srovnání pak dosahují až 16% růstu v Ostravě či Plzni.

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

09. 10. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *