03. 07. 2009
Subjekty:
Hypoteční banka
Hypoteční banka vychází vstříc klientům, které postihly povodně
„S výplatou pojistných plnění se setkáváme poměrně často. V případě povodní zaručujeme klientům přednostní vyřízení tak, aby se výplata pojistného zbytečně nezdržovala,“ řekl Vlastimil Nigrin, náměstek generálního ředitele pro věci obchodní.
Postižený klient musí nejprve nahlásit příslušné pojišťovně, že jeho nemovitost byla zasažena povodněmi. Pojišťovna vystaví žádost o souhlas s výplatou pojistného plnění, kterou klient pošle do Hypoteční banky. Ta následně udělí souhlas s výplatou pojistného. Pojistné plnění nepřesahující částku 150 tisíc korun je vypláceno přímo na účet klienta. Pokud plnění pojistného činí více než 150 tisíc korun, jsou finanční prostředky zaslány na vnitřní účet Hypoteční banky, ze kterého jsou následně uvolněny podle kontroly stavu oprav.
Rychlejší vyřízení pojistné události není jediným opatřením, kterým Hypoteční banka pomáhá v nepříjemné situaci. „Pokud klient zažádá o novou hypotéku, může čerpat z úvěru až 20 % neúčelové části z objemu hypotečního úvěru a získané prostředky použít na okamžité potřeby v souvislosti s povodněmi,“ upozornil Vlastimil Nigrin. „Jako největší poskytovatel hypoték v zemi tak pomáháme lidem nejen při pořizování nového bydlení, ale i s řešením nepředvídatelných životních situací,“ uvedl Vlastimil Nigrin.
Všichni klienti Hypoteční banky, které postihly povodně, se mohou obrátit s žádostí o pomoc na pobočky nebo klientské centrum Hypoteční banky. Potřebné informace najdou také na webových stránkách www.hypotecnibanka.cz.