EUR 25.120

USD 24.168

REPO sazba ČNB 4.0 %

Inflace 2.8 %

EUR 25.120

USD 24.168

05. 03. 2024

1 komentář

Luxus expanduje do horských a letních středisek. Prada, Louis Vuitton nebo Armani navrhli i limitované kolekce

 

Společnost Savills zaznamenala výraznou expanzi luxusních značek v dovolenkových destinacích. Některé brandy dokonce navrhly limitované exkluzivní kolekce. Armani Neve je dostupná v lyžařských střediscích Courchevel, Svatý Mořic, Crans Montana a Megève, „LV By the Pool“ má dva pop-up butiky (tj. krátkodobý prodej v kamenném obchodě) pouze na ostrově Zuma Mykonos a Prada uvedla na trh kolekci ASPENX inspirovanou Aspenemv Coloradu. Ke vzniku nových obchodů významných značek Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), Richmont a Armani se přidaly i návrhářské značky Alexander McQueen, Balenciaga, Burberry, Bvlgari a Zimmerman.

Loading



 

„Hlavním důvodem pro expanzi luxusních značek v horských a letních dovolenkových destinacích je, že se po pandemii u movitějších zákazníků zvýšila chuť po cestování. V důsledku toho se v letech 2022 až 2023 zdvojnásobil počet otevřených luxusních obchodů v zimních a letních letoviscích a oproti průměrnému celosvětovému vývoji před pandemií byl nárůst téměř čtyřnásobný,“ říká Lucie Hanuš, marketingová manažerka v Savills.

Tento nárůst je dán jak poptávkou po značkách, tak zvýšenou nabídkou, protože luxusní letoviska a hotely se stále více snaží vytěžit maximum ze svých nemovitostí. Proto ve svých areálech vytvářejí také nákupní ulice s luxusními značkami. Pop-up obchody poskytují mnohostranný přístup, díky němuž se dočasná přítomnost značky v prázdninové lokalitě stává pro zákazníky nezapomenutelným zážitkem.

Začátkem letošního roku otevřela značka Louis Vuitton dva pop-up butiky na ostrově Zuma Mykonos, kde byla k dispozici její limitovaná exkluzivní letní kolekce. Značka také v rámci kampaně „LV By the Pool ovládla místa u bazénů v tomto letovisku. To znamenalo potisk světoznámého monogramu na lehátka, ručníky, a dokonce i na samotný bazén. Umístění a propojení s letovisky také umožňuje značkám rozšířit jejich sortiment a nabídku produktů. Skvělým příkladem je řada Armani Neve, která byla podpořena strategií pop-up obchodů v evropských resortech včetně Courchevelu, Svatého Mořice, Crans Montany a Megève.

Nejen pop-up obchody berou prázdninová místa útokem. Průzkum společnosti Savills zaměřený na alpské destinace odhalil, že Aspen v Coloradu má největší počet stálých luxusních obchodů s devíti velkými značkami od Ralpha Laurena po Van Cleef & Arpels, Dior a Louis Vuitton. V průběhu pandemie se luxusní prodejci, kteří kdysi vyhledávali alpské destinace pro sezónní pop-upy, začali postupně zavazovat k větším, dlouhodobým kamenným prostorám; mezi nově příchozí patří Balenciaga a Overland Sheepskin Co. Významným faktorem tohoto trendu byla poptávka po luxusním lyžařském životním stylu na sjezdovkách i mimo ně; Prada uvedla na trh ASPENX – limitovanou kolekci sportovního lyžařského oblečení a doplňků inspirovanou Aspenem.

Loading

Vstoupit do diskuze 1 komentář

Vývoj Swiss Life Hypoindexu

%5.22 Aktuální výše Swiss Life Hypoindexu

6.05%

6.01%

6.02%

5.96%

5.6%

5.62%

5.57%

5.52%

5.51%

5.49%

5.42%

5.38%

5.34%

5.32%

5.22%
Historie vývoje

 

 


Související články

Bytová výstavba je v problémech, rok 2025 by mohl přinést zlepšení, záleží na vládě

Podle dat Českého statistického úřadu bylo letos dokončeno o čtvrtinu méně bytů než loni, výjimkou zůstává Praha. Problémy přetrvávají zejména v oblasti povolování staveb, které brzdí komplikace spojené s digitalizací stavebního řízení. Zástupci sektoru varují, že bez rychlých změn může bytová výstavba i nadále stagnovat. Pokračující snižování úrokových sazeb by ale mohlo přinést obrat už […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

18. 12. 2024

Nelichotivé regionální prvenství Prahy – nejhorší dostupnost bydlení

Region CEE-6 zažívá růst trhu s rezidenčními nemovitostmi. Podnítila jej zejména sílící poptávka, která souvisí zejména se zvyšujícími se obavami o budoucí cenovou dostupnost bydlení a další vývoj ekonomiky. Asi největšímu problému s dostupností přitom v rámci regionu, do něhož patří Rumunsko, Bulharsko, Polsko, Slovensko, Maďarsko a Česko, čelí Praha – průměrná cena bytu o rozloze 60 m² zde […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

17. 12. 2024

Komentář: Obavy ze zvyšování cen bytů kvůli novým ekologickým pravidlům jsou přehnané

Pravidla schválená na jaře Evropskou unií, která směřují k ochraně klimatu, představují důležitý krok ke snížení ekologické zátěže stavebnictví a otevírají nové možnosti a výzvy. Od roku 2030 budou muset developeři stavět novostavby tak, aby splňovaly požadavky na klimatickou neutralitu. To zahrnuje upřednostnění udržitelných zdrojů tepla, jako jsou teplárny nebo tepelná čerpadla, a tam, kde […]

Text: redakce hypoindex.cz

Foto: Shutterstock

13. 12. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Galetta

    10 prosince, 2024

    Zimní cestování je prostě vždycky dražší i náročnější. Proto jsme si koupili nový karavan a do něj u https://www.doplnkyprokaravany.cz/matrace-a-rosty matrace pro karavan a jezdíme hlavně v létě. Protože prostě nemáme v zimě ty peníze na to, abychom dali skoro 40 000 Kč za dovolenou s dětma na lyžích. A to se ještě držíme relativně zkrátka.

    Odpovědět