30. 08. 2011
Subjekty:
SOLUS
Sdružení SOLUS již poskytlo přes 8.000 SMS výpisů z negativního registru
Již rok a půl umožňuje SOLUS spotřebitelům získat prostřednictvím služby SMS výpis informaci o tom, zda a co o nich registr dlužníků eviduje. Tyto informace mohou mít vliv na poskytnutí hypotéky, úvěru, leasingu či jiné služby u členských společností sdružení SOLUS. Službu lze využívat opakovaně a to kdekoliv v ČR. Odpověď spotřebitel obdrží do jedné minuty.
„Služba SMS výpis si již našla mezi spotřebiteli své příznivce a je stále populárnější, zejména pro svoji jednoduchost, rychlost a dostupnost,“ konstatuje Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS. Měsíčně sdružení SOLUS rozešle více než 600 SMS výpisů. Výhoda SMS výpisu je zřejmá, spotřebitel se informaci dozví rychleji a prakticky bez námahy. Služba je také oproti klasickému papírovému výpisu levnější, stojí 99 Kč a spotřebitel tak ušetří 110 Kč. Prvotní investice do získání SIN se tak spotřebiteli určitě vyplatí.
Nutnou podmínkou pro využívání služby SMS výpis je získání unikátního kódu „SIN“ (Solus Identification Number), který slouží k jednoznačné identifikaci spotřebitele a brání zneužití služby. Počet držitelů SIN se blíží počtu 20 tisíc, ti všichni mohou službu SMS výpis kdykoliv a kdekoliv využít. Jelikož je unikátní kód SIN přidělován vždy konkrétní osobě, musí si o něj spotřebitelé nejdříve zažádat. „Spotřebitelům nyní stačí pro získání SIN vyplnit na internetu online formulář. Nejpozději druhý pracovní den jim je odeslán na zvolenou adresu na dobírku a do vlastních rukou dopis obsahující SIN a návod k použití služby,“ uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS.
A jak služba SMS výpis funguje? Spotřebitel nejdříve odešle SMS se svým unikátním kódem SIN na číslo 902 02. Do minuty obdrží zpět z čísla 902 02 990 SMS výpis, který obsahuje informaci o dlužné částce a věřiteli a také informaci o přesném čase, ke kterému je SMS výpis vygenerován.
REKLAMA
Sdružení SOLUS chce rovněž varovat spotřebitele před pochybnými SMS, které se objevily v posledních týdnech. Zatím neznámá osoba rozesílá spotřebitelům SMS zprávy, ve kterých píše o jejich údajném dluhu. Pro získání více informací je pak spotřebitel nabádán k odeslání SMS na číslo, které je zpoplatněno vyšším tarifem. Ve snaze dobrat se informace tak spotřebitelé utratí stokoruny, aniž by se cokoliv dozvěděli.
„Doporučujeme spotřebitelům, aby byli opatrní a ověřovali si, na jaké číslo SMS odesílají. Služba SMS výpis od sdružení SOLUS je bezpečná a má jasně daná pravidla, která jsou popsána na webových stránkách sdružení SOLUS,“ ubezpečuje Jan Stopka a odkazuje na stránku https://www.solus.cz/sms-vypis-postup-pro-zaslani-sms.