24. 05. 2012
Subjekty:
DIRECT Pojišťovna
VĚTŠINA ČECHŮ ZAPOMÍNÁ PŘI POJIŠŤOVÁNÍ DOMÁCNOSTI NA SVŮJ ŠATNÍK, I KDYŽ V NĚM MAJÍ DESETITISÍCE
„Ani v Česku už v posledních letech není problém pořídit drahou značkovou módu. Stále více Čechů si také už nějaký ten dražší kousek do svého šatníku pořídilo. Proto není divu, že pokud se zkusíme zamyslet nad hodnotou našeho oblečení, bot, kabelek a dalších doplňků, budeme v nejednom případě překvapeni. Že si však hodnotu svého šatníku stále mnoho lidí neuvědomuje, dokazují i výsledky ankety DIRECT Pojišťovny, ve které
pouze 41 % respondentů uvedlo, že šatník zahrnulo do hodnoty svého pojištění domácnosti,“ říká Kateřina Krásová, tisková mluvčí DIRECT Pojišťovny.
Do svého šatníku, tedy oblečení, bot, tašek, kabelek a dalších doplňků, investuje mnoho Čechů desetitisíce korun. Jen 12 % dotázaných v anketě uvedlo hodnotu šatníku nižší než 20 tisíc korun. Nejčastěji uváděná hodnota (u 30 % respondentů) byla 20 až 50 tisíc korun, další čtvrtina lidí však vlastní šatník, jehož hodnota se pohybuje od 50 do 100 tisíc korun. 17 % dotázaných svůj šatník ocenilo dokonce na více než 100 000 Kč. 16 % respondentů nedovedlo jeho hodnotu určit.
Téměř polovina (49 %) dotázaných navíc ani neví, že jejich pojištění domácnosti kryje i cenu jejich oblečení a ostatních módních doplňků například v případě krádeže nebo také pokud dojde ke zničení z důvodu požáru, povodně nebo živelné události.
Když se pak podíváme na to, jaké položky lidé zohledňují při stanovení výše pojištění domácnosti, hodnotu svého oblečení a doplňků v něm zahrnulo pouze 41 % dotázaných. Nejčastěji přitom lidé do pojištění započítávají hodnotu elektroniky a audiovizuální techniky (52 %) a domácích spotřebičů (47 %). Dále je to nábytek (43 %), šperky (41 %), výpočetní technika (35 %), umělecká díla (23 %) a sportovní vybavení (jen 17 %).
REKLAMA
Na všechny tyto položky včetně všech součástí šatníku se vztahuje pojištění domácnosti od DIRECT Pojišťovny. Kromě vybavení bytu či domu chrání i sportovní či jiné vybavení, které se nachází v nebytových prostorách, např. ve sklepě nebo komoře. Všichni noví klienti DIRECT Pojišťovny získají na pojištění domácnosti 20% slevu a bezplatně také pojištění zahrady a asistenční služby.