Hypoteční banka umožňuje sjednání hypotéky přes virtuální pobočku
Hypoteční banka chce částečně přesunout klasickou osobní komunikaci o hypotékách do on-line světa prostřednictvím videohovoru s reálným hypotečním bankéřem.
Virtuální rozhovor si lze objednat na internetových stránkách Hypoteční banky. Tým bankéřů bude k dispozici ve všední dny mezi 17 a 21 hodinou. Po rezervaci vám přijde do e-mailu pozvánka s linkem, přes který se přihlásíte do videohovoru.
Je na vás, jakou komunikaci s bankéřem zvolíte. Rozhovor může probíhat vizuálně s pomocí webkamery, nebo bez obrazu, jen jako audio hovor, nebo si můžete jen psát. Pokud se s bankéřem nechcete ani vidět, ani s ním mluvit, můžete mu napsat přes chat, jehož okno se vám při videohovoru otevře.
V případě, že se domluvíte na sjednání hypotéky, obdržíte e-mailem nabídku hypotečního úvěru, která je platná 30 dní. K dokončení smlouvy pak můžete využít jiné nástroje Hypoteční banky pro sjednání úvěru přes internet.
Zabezpečení hovoru je přes HTTPS (SSL), jde tedy o šifrovaný přenos dat. Pokud nechcete využít aplikaci od Hypoteční banky, můžete použít Skype. Ve videohovoru se nesdělují žádná osobní data. Všechny důležité dokumenty a informace se totiž dokládají písemně. Také zde nedochází k žádným finančním transakcím.
Virtuální pobočka je jen doplňková služba
„Virtuální pobočka nenahrazuje naše stávající prodejní kanály. Předpokládáme, že ji nyní využije malé procento nových klientů, kteří jsou časově velmi vytíženi a zběhlí v komunikaci přes Internet. Externí partneři a kamenné pobočky tak nadále zůstávají nejdůležitějším stavebním kamenem našeho úspěchu. Virtuální pobočka je další inovací a příspěvkem Hypoteční banky k modernizaci českého bankovního trhu v oblasti obsluhy klientů,“ vysvětluje Bohdan Suchánek, ředitel marketingové komunikace Hypoteční banky.
I když si hypoteční úvěr sjednáte přes virtuální rozhovor, smlouvu nakonec budete muset podepsat v kamenné pobočce.
Co ukázal průzkum |
---|
90 % očekává komunikaci s bankou prostřednictvím internetu 93 % prvotních informací o nákupu/financování nemovitosti je hledáno na internetu 37 % by si sjednalo hypotéku po internetu, pokud by tuto možnost měli 45 % zájemců o hypotéky očekává větší využití instant messaging a e-mail 30 % využívá real-time web kameru 20 % preferuje face-to-face komunikaci Zdroj: Průzkum Hypoteční banky – sběr dat byl prováděný v období listopadu 2010 – srpna letošního roku. Dotazy směřovaly do více oblastí, mimo jiné se dotkly také komunikace s bankou a hypotéky po internetu. Odpovídali jak stávající klienti, tak lidé, kteří o hypotéce zatím jen uvažují. |
„Bankovní služby se musí přizpůsobovat dynamicky se měnícím potřebám klientů, i proto byla Hypoteční banka vždy tahounem a inovátorem českého hypotečního trhu. V naší každodenní praxi se potvrzuje, že převážná většina zájemců o hypotéku si ji sjedná tradičním způsobem – na pobočce banky nebo přes svého finančního poradce. Současně však sílí skupina těch, kteří preferují částečné sjednání hypotéky po internetu. Těmto potřebám klientů jdeme virtuální pobočkou naproti,“ komentoval novinku Jan Sadil, generální ředitel Hypoteční banky.